مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی وقوع تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی دو روز آینده وقوع تندباد با سرعت نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر در این استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۵۱۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 28 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی مهر تصریح کرد: از عصر روز شنبه سرعت وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی افزایش یافته و تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی افزود: سرعت وزش باد در پارس‌آباد، بیله سوار و خلخال به مراتب کمتر بوده و بیشترین میزان وزش باد در مناطق مرکزی استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد: در ادامه در روز یکشنبه مجدداً به سرعت وزش باد اضافه شده و تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت تجربه خواهد شد.

به گفته دولتی مهر با بررسی شرایط جوی احتمال صدور اخطاریه از روز یکشنبه وجود دارد و علاوه بر این به دلیل افزایش مجدد سرعت باد تا روز دوشنبه، تندباد با سرعت ۹۰ الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تجربه می‌شود.

وی تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل تشدید گردوغبار و افزایش سرعت باد احتمال خسارت به مبلمان شهری وجود دارد و لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد: وزش بادهای شدید تا عصر روز دوشنبه تداوم دارد و مجدداً شرایط عادی تا پایان هفته برقرار خواهد بود.

دولتی مهر تأکید کرد: از روز پنج‌شنبه احتمال ورود سامانه بارشی به استان پیش‌بینی شده که متعاقباً مشخصات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار