یادداشت روز تابناک تبریز

چرایی وقوع کودک آزاری؟

در مورد چرائی وقوع تجاوزهای جنسی و افزایش آن در طول سالهای اخیر شاید بتوان به دلایل مختلفی اعم از روانشناختی و جامعه شناختی و حتی سیاسی و اجتماعی فراوانی اشاره نمود .کما اینکه در رسانه های متعددی این کارانجام می پذیرد.
کد خبر: ۵۱۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 24 October 2017
هنوز خبر داغ تجاوز و قتل آتنا و اهورا از جامعه رخت بر نبسته است که این بار در اسلام آباد اورمیه اذیت و آزار به دختر 12 ساله امنیت روانی – اخلاقی جامعه را به  هم میریزد .
 
براستی چرا در جامعه ای که بنا بود اخلاق حرف  اول و آخر را بزند این اخلاق اسلامی است که زیرپای حوادث روزمره جامعه در حال له شدن است؟
 
یقینا این پرسش نیز مانند پرسش نخست این مطلب واجد پاسخ های چندبعدی و چند لایه است . اما لازم است از منظر قوانین تجاوز هم به این موضوعات پرداخته شود.
 
متاسفانه قوانین آزار و اذیت و حتی تجاوز جنسی در کشور ما چندان سفت و سخت اجرا نمی شود  و شاید همین مساله است که باعث می شود ممانعتی از رشد تصادعی این حوادث صورت نگیرد .
 
هر چند این نکته نیز مهم است که دانیم شاید نرخ تجاوز جنسی و آزار و اذیت جنسی چندان افزایشی نیافته است اما این تکنولوژی ارتباطی همگانی و سهل است که اخبار پربازدید چنین حوادثی را به صورت لحظه ای و در تیاژهای میلیلونی پخش می کنند.
 
در مقایسه با کشور ما مثلا می توان به کشور بی دین سوئد نگریست .
 
 یکی  از ویژگی های قوانین سوئد، تعریف بسیار گسترده تجاوز جنسی در مقایسه با اغلب کشورهای دیگر جهان است. به عنوان نمونه مطابق قوانین این کشور، اگر با فردی که - مثلاً به علت مستی، مصرف دارو یا خواب آلودگی - در حالت "اعلام رضایت آگاهانه" نیست رابطه جنسی برقرار شود، بعداً می تواند شخصی که با او رابطه برقرار کرده را به تجاوز متهم کند.
 
این مساله فارغ از آن است که اگر کسی تمایلی به داشتن رابطه جنسی نداشته باشد یقینا مصداق بارز تجاوز است و مجازات های بسیار سنگینی نیز بر آن مترتب است.
 
 
واقعیت این است که در موارد متعددی بسیاری از کسانی که مورد تجاوز یا آزار و اذیت جنسی قرار میگیرند ، ابتدا از ترس آبروریزی و ثانیا از ترس عدم حمایت اجتماعی ، از شکایت و علنی کردن موضوع خودداری می کنند که همین مساله موجب بی محابایی افراد مریض جنسی می شود.
 
هرچند برای بررسی علل شیوع چنین حوادثی نیازمند آسیب شناسی اعتقادی مردم نیز هستیم چرا که فارغ از قانون این شریعت خداست که عقوبت سنگینی برای چنین افرادی در نر گرفته است اما متاسفانه شاهد افول اعتقادی مردم هستیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Germany
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
تیتر موضوع با تحلیل نویسنده ارتباطی ندارد. نویسنده فقط توضیح داده. چرایی موضوع را بررسی نکرده لطفا دقیق تیتر بزنید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار