مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

بی خطرسازی پسماندهای عفونی در قم رضایت بخش نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: براساس بازدیدها و گزارش های رسیده متاسفانه بحث بی خطرسازی پسماندهای عفونی در قم رضایت بخش نیست.
کد خبر: ۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 21 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رحمان دانیالی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ها و خطرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از سوء مدیریت دفع پسماندهای عفونی، این مساله باید با جدیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و امیدواریم در شش ماه نخست امسال این اقدام مهم در تمامی مراکز درمانی انجام شود. 

وی بیان کرد: براساس قوانین و آیین نامه های اجرایی، وظایف و تکالیف نهادها و دستگاه های مرتبط با مدیریت پسماند که تاکنون مغفول مانده است، باید احصا و عملیاتی شود. 

وی با بیان اینکه وضعیت سایت دفع زباله شهر قم و سایت های تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی از نظر زیست محیطی و بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نیست، خاطرنشان کرد: تفکیک زباله در مبدا نقش مهم و بسزایی در مدیریت پسماند شهری داشته و مسوولان امر باید این طرح را هرچه سریعتر در تمامی مناطق شهر قم اجرایی کنند. 

دانیالی بر ضرورت دفع پسماندها با استفاده از روشها و فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت دفن زباله و پسماند در پایان برنامه پنجم توسعه، دفن غیربهداشتی پسماندها در سایت های زباله در شهر قم به هیچ عنوان نباید انجام شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار