رشد اقتصادی با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد

امام جمعه موقت بوشهربا تاکید بر لزوم استقرار عدالت در جامعه گفت: رشد اقتصادی و تولید امکانات پیشرفته با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 14 October 2017
حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به تهدادات آمریکایی‌ها علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: این تهدیدها علیه نیروی مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مضحک است.

وی با اشاره به اینکه ضرر این تهدادات برای آمریکایی‌ها بیشتر است، ادامه داد: کسی اهانت و تهدید رئیس جمهور آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جدی نمی‌گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مقابله با تحریم‌ها و حضور در مقابل بحران‌ها و شرایط سخت از مهم‌ترین اهداف تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: ارتش، نیروی انتظامی و نظامی امنیت اجتماعی کشور را تامین می‌کند و دشمن از ارتش جمهوری اسلامی می‌هراسد.

برجام منفعتی برای ما نداشت

وی به تلاش‌های دشمنان و استکبار جهانی برای راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح به خوبی در مقابل آنها ایستادگی کرده و ایران اسلامی همچنان برای مقابله مستقیم با آمریکا روز شماری می‌کند.

دشتی با بیان اینکه برجام سود و منفعتی برای ما نداشته است و تنها دفع ضرر بوده است، تصریح کرد: ایران می‌خواست ضرر استکبار جهانی را با این توافق نامه محدود کند.

وی با اشاره به اینکه برجام باعث رفع مشکلات اقتصادی کشور نمی‌شود، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مستکبران عالم کاری نمی‌کنند که برای ایران سود داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه ملت ایران همواره روی پای خود ایستاده و مقاوم است، بیان کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را زیر پا بگذارد به طور یقین خود آنها بیشتر ضرر می‌کنند و سختی به ایران اضافه نمی‌شود.

امنیت پایدار در کشور

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: این نیروی خدوم و پرتلاش در ایجاد امنیت نقش بسیار مهم و با اهمیت داشته است و امروز شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم.

دشتی با اشاره به اینکه نعمت امنیت زمانی درک می‌شود که در یک شرایط ناامنی قرار بگیریم، تاکید کرد: در حال حاضر امنیت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود دارد.

لزوم استقرار عدالت اجتماعی

خطیب نماز جمعه بوشهر به تاکید امام علی(ع) بر لزوم استقرار عدالت اجتماعی اشاره کرد و افزود: وجود ظلم در جامعه و نبود عدالت اجتماعی نشانه بی‌خدایی آن جامعه و حکومت است.

وی با بیان اینکه توزیع بیت‌المال و تخصیص اعتبار به سطوح مختلف جامعه به صورت عدالت از رسالت‌های مهم حکومت اسلامی است، ادامه داد: رشد اقتصادی و تولید امکانات پیشرفته با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد.

لزوم رسیدگی به محرومان

دشتی با تاکید بر اینکه رسیدگی به محرومان و مستضعفان باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد، اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات فقرا و محرومان و کاهش فاصله طبقاتی باید در اولویت برنامه مسئولان در حکومت اسلامی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت معیشت محرومان و کاهش نرخ بیکاری در جامعه اسلامی معیار رشد اقتصادی است، گفت: توجه به کاهش فاصله طبقاتی جامعه در حکومت اسلامی یک ضرورت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار