تسهیلات برای ایجاد شغل باید ضمانت اجرایی داشته باشد

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه تسهیلات برای ایجاد شغل باید ضمانت اجرایی داشته باشد، تصریح کرد: با اعطای تسهیلات خوداشتغالی هر سال باید با کاهش بیکاری مواجه باشیم.
کد خبر: ۵۰۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 10 October 2017
علیار اسکندری‌نسب پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برنامه دولت بر همین مبنا پیش می‌رود. دولت به‌تنهایی متولی این امر نیست بلکه همه نهادها و ارگان‌ها باید برای تحقق آن مشارکت کنند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مبنای اندیشه بلند مقام معظم رهبری و راهکار برون‌رفت از گرفتاری‌های اقتصادی است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تأکید کرد: تسهیلات دولت قرار است شغل ایجاد کند نه اینکه تنها آمار و ارقامی باشد لذا میزان اشتغالی که برای نهادی مشخص می‌شود باید اشتغال پایدار ایجاد شود.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه تسهیلات برای ایجاد شغل باید ضمانت اجرایی داشته باشد، تصریح کرد: با اعطای تسهیلات خوداشتغالی هر سال باید با کاهش بیکاری مواجه باشیم نه افزایش آن و صرفا نباید به ثبت آمار در سامانه بسنده شود.

وی ابراز داشت: از اول انقلاب در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در روستا از جمله برق نهضتی ایجاد شد و در حوزه اشتغال هم باید همین نهضت و اندیشه شکل گیرد.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: بحران اجتماعی از حد و مرز گذشته که عامل اصلی آن  مسائل اقتصادی است، لذا منشأ آمار طلاق، اعتیاد و جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی به‌دلیل بیکاری است.

اسکندری‌نسب با بیان این مطلب که اگر بروکراسی اداری مانع ایجاد اشتغال شود در جذب اعتبارات نیز با مشکل مواجه می‌شویم، تصریح کرد: کارگروه تخصصی برای ایجاد اشتغال در شهرستان تشکیل شده تا شغل‌هایی که ایجاد می‌شود رصد شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار