بقاع متبرکه آماده ایام سوگواری امام حسین(ع) می شوند

مدیرکل اوقاف وامور اخیریه استان فارس گفت: به مناسبت ماه محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی دربیش از 400 بقاع متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 20 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 70 درصد نیات موقوفات مربوط به عزاداری، روضه‌خوانی و تعزیه حضرت سیدالشهداء (ع) است و در آئین سوگواره بصیرت عاشورایی نیز 400 مُبلّغ که 200 نفر بومی و مابقی از قم عازم فارس خواهند شد، به شهرها و روستاهایی که از قبل تعیین شده‌اند در این ماه اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین روز از ماه محرم و نیز تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) همزمان با سالروز ورود کاروان ابا عبداالله‌الحسین (ع) به صحرای کربلا با حضور هیئات مذهبی از خرامه، داریون و دودج در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، ازجمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

این مسؤول تصریح کرد: تجمع رهروان زینبی با حضور 3 هزار بانوی بسیجی و طلبه در سالروز ورود اسراء شام و نیز خطابه حضرت زینب (س) در روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه در حرم مطهر حضرت سید علاء‌الدین حسین (ع) و نیز آئین سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

موسوی بیان داشت: برپایی خیمه معرفت حسینی در حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین (ع)، اجرای امینانه نیات وافقان در راستای نحوه کمک‌رسانی، مساعدت به هیئات مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در ایام ماه محرم در فارس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعزام افرادی که تاکنون به مشهد مقدس و کربلای معلی مشرف نشده‌اند، اجرای طرح آرامش بهاری، مشاوره به خیّران بر اساس اولویت نیازهای استان و توزیع 500 بسته تحصیلی در قالب طرح مهر تحصیلی از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف وامور خیریه فارس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار