کردها بی هیچ گزافه ای شادترین تیره ایرانی هستتد

استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی گفت: در میان تیره های گوناگون و پرشمار ایرانی بی هیچ گمان و گزافه ای کردها شادترین هستند.
کد خبر: ۴۸۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، میرجلال الدین کزازی شامگاه در دومین شب از جشنواره شب های فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد تهران، اظهارداشت: در میان تیره های گوناگون و پرشمار ایرانی بی هیچ گمان و گزافه ای کردها شادترین هستند.

وی به رقص هلپرکی و همنوازی گروه موسیقی حاضر در برنامه اشاره و این دو را از نمونه های شادی کردانه دانست و افزود: من سرمستم، رفته از دستم از آن خنیای خرم خجسته شگرف و شکوهمند که آن گروه همنوازی فرا پیش ما نهاد. کار آسانی نیست. این ها نمونه ای از هنر کرمانشاه است.

استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد: کدامین شهر بزرگ را در ایران می شناسید که همنوازی با این شکوه و شگرفی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشوار ترین گونه خنیا همنوایی و همنوازی است، یادآور شد: به هر روی من امشب باری دیگر نازان شدم و سر برافراختم که کرمانشاهی هستم.

بیرن ارژن عضو شورای موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم طی سخنانی، عنوان کرد: من در حوزه موسیقی کارهایی کرده ام از جمله ارگ سمفونیک دالاهو که ارکستر بزرگ تهران آن را اجرا کرد و برای اولین بار توسط 300 نفر از بهترین نوازندگان ایران در کرمانشاه اجرا شد.

وی ادامه داد: جدای از این، منظومه ای در خصوص شیرین و فرهاد که حکایتی دیگر است نه 
آن داستانی که در خسرو و فرهاد نظامی آمده را به نظم درآورده ام.

این شاعر کرمانشاهی تاکید کرد: این حکایت با توجه به جغرافیای بومی کرمانشاه رنگ دیگری به خود گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار