برگزاری سلسله جلسات کارگاهی سبک زندگی در مدرسه عباسقلی خان

پنجمین دوره از سلسله جلسات کارگاهی سبک زندگی حکمی-قرآنی با حضور و ارائه حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فعالی طی دو روز در مدرسه تخصصی علوم عقلی عباسقلی خان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 25 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، در این دوره که با محوریت موضوع آرامش به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای گمشده بشر امروزی اجرا شد، ضمن ترسیم جایگاه آرامش از منظر قران و جهان امروز، با اشاره به اینکه برای درمان استرس ها و کاستن از تنش ها سه راه بیشتر نداریم، پس از ذکر راه کارهای روانشناختی و مکاتب و فنون بشری، آموزه های دینی و قرآنی به عنوان راهی که بیشترین تکنیک ها را در مقایسه با دو مورد قبل دارد و اختلافات کیفی فراوانی که بین این مسیر با مسیرهای پیش گفته هست، ضرورت ترویج نسخه قرآنی آرامش یا به تعبیر دقیق تر، «معرفی الگوی قرانی آرامش» تبیین شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فعالی در این کارگاه پس از بیان اینکه ارامش در قران در قالب 20 کلیدواژه آمده است، به تییین و ذکر استعمالات قرآنی دو مفهوم «اطمینان» و «سکینه» به عنوان کلید واژه های اصلی بحث پرداختند.

همچنین در ادامه این کارگاه، اصلاح بینش به عنوان اولین راهکار قرانی آرامش مطرح و برخی نمونه های قرانی آن نظیر اصلاح بینش نسبت به خدا و نگاهی نو به اوصاف رحمانیت و مالکیت خداوند تببن شد.

همچنین جهان بینی قرآنی، اصلاح بینش در شکسست ها، اندوه نخوردن بر گذشته ها، مقابله با زیاده خواهی ها به عنوان مصادیق دیگری از اصلاح بینش برای نیل به آرامش مورد بررسی قرارگرفت.

روز دوم کارگاه سبک زندگی حکمی-قرآنی، حول محور «یاد خدا» به عنوان گام بعدی در نیل به آرامش ادامه یافت و نماز و دعا به عنوان برترین مصادیق یادخدا مورد بحث قرار گرفت. 

بخش پایانی کارگاه نیز به تبیین نقش محیط زیست در آرامش انسان و ضرورت «ارتباط مستقیم، رووش مند و هدفمند با طبیعت» اختصاص  یافت.

حجت الاسلام فعالی در انتها و به عنوان جمع بندی مطالب مطرح شده با بیان این نکته که طبق آیات قران کریم، موارد بیشماری در آرامش و سکونت همه حانبه (روحی، ذهنی، جسمی، جنسی و قلبی) بشر نقش آفرین است، بر «یاد عاشقانه خدا» به عنوان تنها راه رسیدن به آرامش حقیقی و عمیق، تاکید کرده و بهترین سبک زندگی از منظر قران را همین زندگی عاشقانه با خدا عنوان کرد.

گفتنی است است کارگاه آموزشی سبک زندگی حکمی-قرآنی در قالب طرح دانش افزایی اساتید علوم عقلی حوزه علمیه خراسان، طی دو رزز در تاریخ دوم و سوم شهریور ماه در سالن اجتماعات مدرسه تخصصی علوم عقلی عباسقلی خان مشهد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار