فعالیت روی پرونده میراث جهانی محور ساسانی

معاون میراث فرهنگی كشور گفت: پرونده میراث جهانی محور ساسانی فارس تا پایان امسال تكمیل و آماده خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 11 August 2017
تابناک فار س به نقل از ایسنا: محمدحسن طالبیان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی در شهرستان فیروزآباد استان فارس گفت: ‌اكنون گروه‌های تخصصی ویژه‌ای در حوزه‌های پنج‌گانه در حال فعالیت روی پرونده میراث جهانی محور ساسانی هستند.
وی با بیان اینكه این گروه‌ها در حوزه‌های مدیریت، مستندنگاری، آسیب‌شناسی، حفاظت و مرمت و پژوهش كار را دنبال می‌كنند، گفت: 200 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت‌های پژوهشی این گروه‌ها اختصاص داده شده است.
طالبیان عنوان كرد: تلاش این است كه در مرحله اول به یك ساماندهی محیطی و خواناسازی در مجموعه تاریخی موجود در فیروزآباد دست‌پیدا كنیم.
وی یكی از اهداف این اقدام را معرفی شایسته آثار تاریخی این شهرستان دانست و با اشاره به اینكه با نگاه دقیق كارشناسی محور ساسانی فارس به‌خصوص آثار شاخص شهرستان فیروز‌آباد مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: كریدور ساسانی جنوب فارس شامل آثار موجود در شهرستان فیروزآّباد از جمله قلعه دختر، آتشكده شهر گور، پل، چهارطاقی و همچنین آثار واقع در مناطقی چون فراشبند و بیشاپور است.
این مقام فرهنگی در خصوص جابه‌جایی روستای آشتكده نیز گفت: ساماندهی روستا در اولویت است و قصد جا‌به‌جایی آن را نداریم زیرا خروج مردم از این منطقه حفاظت از آثار را هم سخت‌تر خواهد كرد.
طالبیان تصریح كرد: مخالف استقرار مردم محلی در اطراف و روستاهای نزدیك آثار نیستیم اما باید ضوابط میراث فرهنگی در این موضوع كاملاً رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار