دانشگاه ملایرآماده جذب دانشجویان غیرایرانی

سرپرست دانشگاه ملایر از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان ایرانی در راستای بین المللی شدن خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 10 June 2015

سرپرست دانشگاه ملایر گفت: دانشگاه ملایر در راستای بین‌المللی شدن، دانشجویان غیر ایرانی را در همه مقاطع تحصیلی پذیرش می‌کند.

به گزارش فارس بهمن حیاتی با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه ملایر اظهار داشت: این دانشگاه از سال 74 کار خود را آغاز کرد و امروز با یاری خدا به موفقیت‌های بزرگی رسیده است.

وی بیان کرد: با تلاش‌ و اهتمام همه‌جانبه مسئولان در راستای توسعه دانشگاه ملایر، این دانشگاه در حال حاضر با 6 دانشکده در 65 رشته تحصیلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سرپرست دانشگاه ملایر گفت: در حال حاضر 6 هزار دانشجو شامل 79 دانشجو در مقطع دکترا، 775 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 5 هزار و 427 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه ملایر در حال تحصیل هستند.

وی رشته‌های تحصیلی دانشگاه ملایر را شامل 13 رشته در مقطع دکترا، 25 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 26 رشته نیز در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت: تا سال تحصیلی آینده نیز یک رشته دیگر به رشته‌های کارشناسی دانشگاه ملایر افزوده خواهد شد.

حیاتی در ادامه با اشاره به اینکه رشته‌های مورد نیاز بازار کار یکی از اولویت‌های آینده این دانشگاه است، گفت: در حال حاضر مقدمات افزوده شدن تعدادی رشته جدید در دانشگاه ملایر آماده و به وزارتخانه ارجاع شده است.

وی همچنین به جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه ملایر اشاره کرد و افزود: دانشگاه ملایر در راستای بین‌المللی شدن، دانشجویان غیر ایرانی را در همه مقاطع تحصیلی پذیرش می‌کند.

سرپرست دانشگاه ملایر بیان کرد: در حال حاضر دو دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و همه امکانات مورد نیاز نیز در اختیار آنها قرار دارد.

وی اظهار داشت: به دنبال جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی در مقاطع و رشته‌های دیگر نیز هستیم.

حیاتی یکی از برنامه‌های آینده این دانشگاه را تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی دانست و گفت: در این زمینه صحبت‌هایی شده که امیدواریم در آینده نزدیک این مهم را به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش‌های ملی در دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر همایش‌های ملی زیادی را با حضور اساتید بین‌المللی و ملی و با حضور پرشور دانشجویان برگزار کرده است.

سرپرست دانشگاه ملایر با بیان اینکه در سال‌های اخیر تقریباً هر ساله همایش ملی در دانشگاه ملایر برگزار شده است، تصریح کرد: طی هفت ماه گذشته هفت همایش ملی با موضوعات مختلف در این دانشگاه برگزار شده که هدف از برگزاری آنها آشنایی بیشتر هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان با افراد توانمند و ارائه راهکارها و ایده‌های نو و کاربردی بوده است.

وی در ادامه به پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر اشاره کرد و افزود: پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر طی سال‌های گذشته روند بسیار خوبی را طی کرده و تعدادی از آنها نیز در حال ساخت است.

حیاتی افزود: در حال حاضر ساخت کتابخانه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و دانشکده معارف و پژوهشکده انگور در حال تکمیل است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده انگور ملایر گفت: این پژوهشکده هنوز مجوز نهایی را نگرفته، اما فعالیت‌های آن از دو سال پیش شروع شده و در حال حاضر 16 نفر از اساتید در هشت رشته دکترای پژوهش‌محور در این پژوهشکده فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه ملایر با اشاره به دانشکده خیرساز معارف عنوان کرد: این پروژه خیرساز که نیمی از اعتبار آن از سوی خیرین تامین شده پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات وزارتخانه برای تکمیل هر چه سریع‌تر باقیمانده پروژه نیز اقدامات لازم را داشته باشیم.

حیاتی بر ورود خیرین در بخش‌های عمرانی و فرهنگی دانشگاهی نیز تاکید کرد و افزود: نیاز است همانند بخش مدرسه‌سازی، کار فرهنگی بیشتری در زمینه ورود خیرین در بخش دانشگاهی صورت گیرد و بخشی از نیازهای مورد نیاز دانشگاه از سوی خیرین نیز تامین شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات باعث طولانی شدن ساخت برخی پروژه‌ها شده است، عنوان کرد: در سال 94 اعتبارات خوبی در این زمینه داریم که امیدواریم از آن به خوبی استفاده کرده و نسبت به تکمیل پروژه‌ها اهتمام لازم را داشته باشیم.

حیاتی در ادامه به تأسیس مرکز پرتودهی گاما و الکترون در دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: دانشگاه ملایر دو سال پیش موفق به اخذ مجوز این مرکز با استفاده از فناوری هسته‌ای از سوی سازمان انرژی اتمی کشور شده است.

وی تاسیس این مرکز را موفقیتی بزرگ برای دانشگاه ملایر دانست و تصریح کرد: این مرکز به عنوان نخستین مرکز پرتودهی گاما درغرب کشور و دومین مرکز در کشور است که خدمات متنوعی را در دو بخش پزشکی و کشاورزی ارائه خواهد داد.

سرپرست دانشگاه ملایر با بیان اینکه تاسیس این مرکز به اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: تاسیس این مرکز تنها به خواست دانشگاه به انجام نمی‌رسد و برای تاسیس آن نیازمند یاری و حمایت‌ مسئولان شهرستان، دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر با همکاری منابع طبیعی و طی نشست‌هایی با مدیرکل منابع طبیعی استان و مسئولان منابع طبیعی شهرستان، فعلاً 140 هکتار از اراضی منابع طبیعی مجاور دانشگاه برای تاسیس این مرکز در نظر گرفته شده است.

حیاتی گفت: با طرح‌های ارائه شده از سوی دانشگاه، قرار است این زمین‌ها به مدت 30 سال از سوی منابع طبیعی در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: طرح‌های ما باید از سوی دانشگاه به منابع طبیعی اعلام شود تا بتوانیم تفاهمنامه را دراین زمینه عملی کنیم.

سرپرست دانشگاه ملایر افزود: این موافقت گام بزرگی در توسعه دانشگاه ملایر است زیرا با افزودن این فضا به دانشگاه، فضای فیزیکی دانشگاه ملایر تقریباً برای 50 سال آینده جوابگو خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه ملایر در بخش‌های مختلف اظهار داشت: این دانشگاه در زمینه فرهنگی نیز دو بار طی سال‌های اخیر رتبه برتر فرهنگی را دربین دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

حیاتی در پایان از اجرای ترم تابستانی برای ششمین سال در دانشگاه ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه دانشجویان دانشگاه ملایر و دانشگاه‌های اطراف طی سال‌های گذشته استقبال خوبی از ترم تابستانی داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار