جابه جایی 66 هزار زائر در ترمینال مشهد

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: پایانه مسافربری شهرداری مشهد روزانه 66 هزار مسافر و زائر را جابه‌جا و به طور میانگین سالانه به 25 میلیون زائر و مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ 12 February 2015

به گزارش تابناک، مهدی علوی مقدم در آیین افتتاح نیروگاه برق ثامن مشهد واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) اظهار داشت: شهر مشهد جایگاه ویژه‌ای با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در تمام کلانشهرها دارد و پایانه مسافربری نخستین خدمتگزار در بدو ورود زائران به شهر مشهد است.

وی افزود: پایانه مسافربری شهرداری مشهد روزانه به 66 هزار مسافر و زائر خدمت‌رسانی می‌کند که در کل به صورت سالانه به 25 میلیون زائر و مسافر خدمات‌رسانی می‌شود؛ همچنین در کل کشور 7.7 درصد کل حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی متعلق به شهر مشهد است که رتبه نخست را در این زمینه در کشور داریم.

علوی مقدم بیان داشت: زمین پایانه مشهد به وسعت 42 هکتار بنا شده و ساختمان اصلی در چهار طبقه در 45 هزار مترمربع است و ما به دنبال کاهش برخی از هزینه‌های خود بودیم که بر همین اساس پنل خورشیدی را امسال برای تولید برق نصب کردیم و امروز نیز نیروگاه سوخت پاک خود را به افتتاح رساندیم.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های برق پایانه، نیروگاه 6 مگاواتی را طراحی کردیم که امروز 3 مگاوات آن به افتتاح رسیده و هزینه آن نیز 6 میلیارد تومان بوده است و بر اساس برآوردهای ما در مدت پنج سال حدود 15 میلیارد تومان برای ما کاهش هزینه را به همراه دارد و همچنین حدود 2.5 میلیارد تومان نیز با کاهش هزینه گاز مواجهه هستیم.

وی اضافه کرد: کیفیت برق این نیروگاه دارای یک راندمان بسیار بالایی است که نوسانات برق در این سیستم به حداقل رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار