اولتیماتم استاندار لرستان برای اجرایی شدن طرح سامان‌دهی خرم‌رود

استاندار لرستان گفت: طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد باید در سال ابتدایی فعالیت دولت دوازدهم اجرایی شود.
کد خبر: ۴۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 14 June 2017
هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در جلسه ساماندهی رودخانه خرم‎آباد بیان کرد: ساماندهی رودخانه خرم‎آباد به عنوان یکی از پروژه‎های مهم به شمار رفته و می‌توان با تحقق آن شرایط را برای تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری مهیا کرد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر این پروژه اجرایی شود نقطه عطفی در توسعه شهری ایجاد می‌کند و به نوعی لذت زندگی را به مردم می‎بخشد، رودخانه خرم‎آباد باید همچون  زاینده‎رود در بطن زندگی مردم جریان یافته و منجر به ایجاد فرصت‎های مناسب برای جذب گردشگران شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: طرح سامان‌دهی خرم‌رود، بسیار با ارزش است و در صورتی‌ که عملیاتی شود می‎تواند شهر را زنده کرده و به همین دلیل باید از آن به عنوان  یک ابر پروژه یاد کرد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح ابهاماتی وجود دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چراکه کمترین و بیشترین دبی رودخانه در آن لحاظ نشده است.

این مسئول افزود: راهبردها به تنهایی مشکلی از ما حل نمی‎کند، در این طرح باید مشخص شود که تعیین تکلیف به چه صورتی است و چگونه انجام خواهد شد، رودخانه خرم‎آباد دبی وحشی دارد و سازه‎هایی که در این طرح تعیین شده نمی‎تواند در برابر آن مقاومت کند برای همین باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بازوند اظهار کرد: این طرح در استان می‎خواهد انجام شود و اگر بررسی‎های دقیقی در رابطه با آن صورت نگیرد تنها هزینه‎ای است که به هدر می‎رود.

استاندار خواستار تشکیل شورای عالی راهبردی برای چگونگی اجرای این طرح و لحاظ کردن یک ردیف بودجه ملی از سازمان برنامه‌وبودجه برای آن شد.

وی گفت: طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در اردیبهشت ۹۳ بوده و باید از طولانی شدن روند اجرای این مصوبه انتقاد نمود، این پروژه نهایتا در سال نخست دولت دوازدهم باید اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار