فعالیت های قرآنی در مدارس پررنگ تر شده است

رئیس آموزش و پرورش استان کرمان از پررنگ تر شدن فعالیت های قرآنی و دینی در مدارس این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 06 June 2017
محمد محسن بیگی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان اوقات فراغت دانش آموزان است بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح دانش آموزان بتوانند از اوقات فراغت به نحو درست استفاده کرده تا از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی افزود: ۵۶۰ هزار دانش آموز در استان کرمان در مدت زمان هشت ماه تحت تعلیم و تربیت قرار گرفتند و سال گذشته ۱۲۰ هزار دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کرده اند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به کمک دستگاه های دیگر برای برنامه های فراغت دانش آموزان نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش به تنهایی امکانات و تجهیزات لازم را در این زمینه ندارد و نیاز به همیاری تمام دستگاه های مرتبط است.

رئیس آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ۳۰ هزار دانش آموز در جنوب استان کرمان حضور دراند که باید از برنامه های اوقات فراغت استفاده کنند.

وی ادامه داد:  آموزش و پرورش اعتبار برای اوقات فراغت ندارد و به عنوان خود گردانی باید افراد هزینه هایی برای استفاده از اوقات فراغت بپردازند.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی و دینی در مدارس پررنگ تر شده است، افزود: سال گذشته ۴۱۵ دانش آموز  در مسابقات قرآن، عترت، نماز و نهج البلاغه از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی شرکت کرده اند.

محسن بیگی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار دانش آموز به سفر زیارتی مشهد و هشت هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

رئیس آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۲۰۰ نفر روحانی علاوه بر معلمان پرورشی در مدارس حضور دارند و به فعالیت دینی و قرآنی می پردازند به گونه ای که طراحی محتوای کتاب های دینی و قرآنی دو سال طول کشیده است.

وی معلمان را جز شریف ترین افراد جامعه دانست و گفت: معلمان ما سابقه مذهبی و تعهدات دینی بالایی دارند.

محسن بیگی بیان داشت: دستگاه های مختلف در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید تقسیم کار کرده و اولویت بندی برنامه ها و شهرها با مدیریت استانداری شود تا یک هم افزایی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ دارالقرآن در استان کرمان وجود دارد، افزود: بعضی از شهرستان ها متاقضی تاسیس دارالقرآن هستند که اگر امکانات داشته باشند مجوز داده می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار