کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: بیماران پیوند اعضا و مبتلایان به انواع سرطان‌ها به ویژه در مرحله شیمی درمانی از جمله بیمارانی هستند که نیاز آن‌ها به اهدای خون، همیشگی است.
کد خبر: ۴۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 03 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،ابراهیم سلطانیان با بیان اینکه پایگاه‌های انتقال خون این استان در ماه مبارک رمضان فعال و آماده ارائه خدمات به اهدا‌کنندگان خون است، اظهار داشت: خون یکی از منابع مهم و حیاتی برای انسان‌ها است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به بررسی شرایط فرد اهدا‌کنندگان خون از سوی پزشک مستقر در مراکز، گفت: برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی شرط لازم برای اهدای خون است.

وی با بیان اینکه در زمان روزه‌داری افراد می‌توانند با توجه به توانایی خود صبح یا بعد از افطار به اهدای خون اقدام کنند، تصریح کرد: بیماران نیازمند در تمام ماه‌های سال به خون و به ویژه پلاکت نیاز دارند و بیماران پیوند اعضا و مبتلایان به انواع سرطان‌ها به ویژه در مرحله شیمی درمانی از جمله بیمارانی هستند که نیاز آن‌ها به اهدای خون، همیشگی است.  

سلطانیان با اشاره به کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: اهدای خون با فرا رسیدن ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند، از این رو سازمان مرکزی انتقال خون استان از ساعت هشت صبح تا 24 آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار