تسهیلات مالیاتی بدون کد اقتصادی ارایه نمی شود

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، داشتن کد اقتصادی برای فعالان اقتصادی استان را ضروری دانست و گفت: بدون داشتن کد اقتصادی امکان ارائه تسهیلات مالیاتی به مودیان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 31 May 2015

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، رسول رسولی روز یکشنبه با اشاره به الکترونیکی بودن مراحل تسلیم اظهارنامه مالیاتی، افزود: همه مودیان باید برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394، نسبت به تکمیل پیش ثبت نام کد اقتصادی از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام و سپس اظهارنامه خود را تکمیل و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی در انجام امور مربوط به تسلیم اظهارنامه با هماهنگی اتحادیه رایانه و انفورماتیک استان نسبت به آموزش کافی نت های مجاز در سطح استان اقدام شده و IP این کافی نت ها در سامانه سازمان مالیاتی به ثبت رسیده است، اظهارکرد: بدین ترتیب افراد غیر مجاز امکان ارسال متعدد اظهارنامه را نخواهند داشت و رایانه های شخصی نیز فقط می توانند سه اظهارنامه را تکمیل و ارسال کنند.

رسولی با اشاره به تغییرات اعمال شده در تنظیم اظهارنامه ها به منظور سهولت کار مودیان در تنظیم اظهارنامه افزود: در زمان ورود مودیان به سامانه مربوطه و با وارد کردن کد ملی، تمامی اطلاعات هویتی آنها بر روی فرم ها ظاهر می شود و مودی باید نسبت به تکمیل اطلاعات مالی و درآمدی خود اقدام نماید.

وی گفت: به منظور تسریع در کار مودیان مالیاتی، پس از ارسال الکترونیکی اظهارنامه و دریافت کد رهگیری ، امکان نمایش و چاپ قبض مالیاتی وجود دارد که به صورت الکترونیکی یا مراجعه حضوری قابل پرداخت می باشد.

رسولی با بیان اینکه تسلیم اظهارنامه یک وظیفه ملی و شهروندی است ، اظهار امیدواری کرد مودیان مالیاتی با تسلیم آن تا پایان تیر ماه سال جاری، دولت را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

در سال 1392 و از محل درآمدهای وصولی آذربایجان شرقی شامل درآمدهای مالیاتی و درآمدهای غیر مالیاتی، درآمدهای ملی، درآمدهای خاص و درآمدهای اختصاصی اعم از درآمدهای دانشگاه ها و مؤسسات و شرکت های دولتی مبلغ 19 هزار و 589میلیارد ریال وصول و به حساب خزانه کشور واریز شد که از این رقم نه هزار و 650 میلیارد ریال را درآمدهای مالیاتی تشکیل می داد.

درآمدهای مالیاتی استان در سال 1393 حدود 14 هزار و 400 میلیارد ریال بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار