اساس تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی باید بر مبنای قانون باشد

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: محور و اساس تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باید بر مبنای قانون باشد.
کد خبر: ۴۱۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 01 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناکبه نقل از ایرنا،نریمان شفیعی روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی افزود: پیشگیری مهم ترین مرحله نظارت بر انتخابات است که با تعامل دستگاه های اجرایی، زمینه و بستر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای فراهم می شود.

وی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و شناسایی آسیب ها و تهدیدها در اولویت و راس نظارت بر تبلیغات انتخابات است و تلاش خواهیم کرد زمینه و بستر حضور مشارکت حداکثری مردم در بزرگترین و مهم ترین رویداد سیاسی کشور فراهم شود. 

وی افزود: نظام اسلامی در برگزاری انتخابات به یک الگوی مناسب برای جهانیان تبدیل شده و برگزاری انتخابات مختلف بیانگر حاکمیت مردم سالاری دینی در کشورمان است.

رییس دادگستری سرپل ذهاب با بیان این که همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی شهرستان در جلوگیری از وقوع جرایم انتخاباتی مهم است، گفت: نیروی انتظامی در برقراری آرامش و امنیت فضای انتخاباتی سهیم است و شهرداری باید با فراهم سازی مکانی مناسب برای نصب پوستر تبلیغاتی کاندیداها، در برگزاری انتخاباتی با شکوه ، مشارکت و همکاری کنند.
شفیعی، هدف از این فعالیت‌ها را ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم ، شفاف، عادلانه و منصفانه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در 29 اردیبهشت عنوان کرد.

دادستان شهرستان سرپل ذهاب نیز در سخنانی با تاکید بر برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند، اضافه کرد که استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی و دولتی در عرصه تبلیغات انتخاباتی له یا علیه کاندیداها جرم است.

محمد صادق گفت: کسانی که از امکانات دولتی و دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد کار انتخاباتی خود استفاده کنند، مرتکب جرم شده اند و با فرد متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حماسی در 29 اردیبهشت در سرپل ذهاب فراهم شده است، ادامه داد: ایجاد شرایط یکسان برای همه داوطلبان با سلیقه های مختلف و فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم، منجر به برگزاری انتخاباتی شکوهمند و حداکثری خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار