رفع نقصان نیم قرن مالکیت دانشگاه مازندران

مدیر امور حقوقی دانشگاه مازندران، از صدور ۱۱ فقره سند اراضی معروف به شصت هکتاری، پردیس و خوابگاه شهید نواب صفوی دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: با این اقدام نقصان مالکیت نیم قرن دانشگاه مازندران برطرف شد.
کد خبر: ۴۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 31 May 2015

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، اسماعیل هادی تبار اظهار داشت: دانشگاه مازندران از موسسات آموزش عالی شاخص موجود در منطقه مازندران شامل مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی بابلسر، دانشسرای عالی فنی بابل، آموزشگاه عالی جنگل و مرتع گرگان و مدرسه عالی کشاورزی ساری تشکیل شد.

وی، شروع فعالیت مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی بابلسر و علوم پایه را قبل از انقلاب اعلام و خاطرنشان کرد: از همان زمان بخشی از اراضی از طرف دولت وقت در اختیار این موسسات قرار گرفت و به لحاظ تشکیل دانشگاه و ضرورت گسترش کالبدی دانشگاه در دهه شصت و هفتاد با تلاش‌های انجام شده ده‌ها هکتار دیگر از اراضی شهری، منابع طبیعی و دیگر مراجع دولتی و اشخاص در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران افزود: علاوه بر فعالیت‌های ذاتی امور حقوقی که در شرح وظایف این امور قید شده و شامل انواع فعالیت‌های قضایی، استعلامات، قراردادها و مناقصات، امورات محوله از مدیر کل دفتر حقوقی وزارت علوم در خصوص دانشجویان مستنکف و اجرای ثبت بوده، تلاش‌های زیادی در ده‌ها فقره پروژه حقوقی و کیفری برای تثبیت مالکیت و تصرف فیزیکی این اراضی در دانشگاه در بیش از دو دهه گذشته صورت پذیرفت.
      
هادی تبار با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه غالب اراضی دانشگاه بدون سند رسمی و یا اسناد آن به‌نام دیگر مراجع بوده است, گفت: خوشبختانه در 2 سال اخیر فعالیت جدی و قابل ستایشی از طرف امور حقوقی دانشگاه با حمایت مسئولان وقت شروع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار