جلوگیری از شیوع ویروس فوق حاد پرندگان در مهریز

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت مهریز از جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دهستان ارنان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 04 March 2017
به گزارش تابناک یزد،سید رضا قریشی افزود: ماموران بسیج سازندگی با همکاری نیروی انتظامی ، دامپزشکی و مردم منطقه فعالیت هایی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس آنفلوانزای مرغی در دهستان انجام دادند.
وی ادامه داد: مرحله اقناع سازی و اطلاع رسانی به مردم این دهستان یک هفته قبل و طی چند مرحله با اطلاع رسانی انجام گرفت و با همکاری و استقبال خوب مردم و همراهی بسیجیان مواجه شد.
این مسئول گفت: فعالیت های انجام گرفته در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، کمک به محرومیت زدایی و مردم یاری در دهستان ارنان با همراهی خود مردم منطقه به خوبی صورت گرفت.
قریشی افزود: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت مهریز برای تحقق اقتصاد مقاومتی و فعالیت در بخش های مختلف با همکاری مردم و مسئولان در طول سال در مناطق مختلف و بخش مرکزی ماموریت های محوله را انجام می دهد.
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
این ویروس علاوه بر پرندگان می تواند انسان، خوک، پستانداران دریایی، سنجاب و حتی گربه سانان مانند پلنگ و ببر را نیز آلوده کند و بیماری به علت شدت تلفات بالا به طاعون پرندگان نیز مشهور است.
دهستان ارنان در بخش مرکزی مهریز و دارای یک هزار و 500 نفر جمعیت است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار