10.000 طلبه خواهر در شبکه تبلیغی کشور

کد خبر: ۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 24 May 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: لرستان ویژگی‌های مربوط به خود را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استقبال عظیم خواهران از آموزش‌های حوزه‌های علمیه خواهران، ما را از ابتدای ورود به استان بر این داشته است که نگاهی توسعه‌ای را به لرستان داشته باشیم.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه از سال 89 که مدیریت استانی خواهران در لرستان شکل‌گرفته است وضعیت مدارس علمیه در استان تغییر پیداکرده است، بیان کرد: تعداد طلبه‌های استان حدود سه برابر شده که خود نوید یک حرکت علمی بزرگ را در حوزه‌های علمیه خواهران استان می‌دهد.

وی بابیان اینکه برنامه احداث مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در استان روند رو به رشدی داشته است، عنوان کرد: چهار مدرسه در دست احداث در شهرستان‌های نورآباد، ازنا، کوهدشت داریم و نیز در خرم‌آباد مدرسه سطح سه را در دست احداث داریم.

جمشیدی با اشاره به اینکه دو مدرسه در شهرستان‌های دورود و الشتر در این سفر افتتاح می‌کنیم، تصریح کرد: مدرسه دورود با حدود 600 متر مربع زیربنا و حدود 600 میلیون تومان اعتبار و مدرسه الشتر نیز با یک هزار و 600 متر زمین و یک هزار و 200 متر زیربنا حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار امروز افتتاح می‌شوند.

وی در رابطه با تجهیز مدارس مرکز استان و خود استان، خاطرنشان کرد: در این رابطه تمهیداتی شده ازجمله اینکه برای هر 11 مدرسه، 10 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه هر مدرسه اختصاص می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم در تجهیز سایت‌های کامپیوتری نیز کمک کنیم.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور در رابطه با افزایش رشته‌ها در استان، گفت: امیدواریم رشته‌های تحصیلات تکمیلی ما افزایش پیدا کند و در همین مرکز استان و شهرهایی که فارغ‌التحصیل و امکانات فراهم است در رشته‌های متعددی بتوانیم سطح سه را راه‌اندازی کنیم تا توسعه رشته‌های سطح سه، نوید راه‌اندازی سطح چهار را در استان بدهد.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد، افزود: نسبت جمعیت طلبه شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیلان با نسبت جمعیت کل استان برای هر هزار نفر یکی است و این نسبت با نسبت کشوری که هر 473 نفر یکی است خیلی فاصله دارد و امیدواریم با این تلاش‌ها این فاصله کمتر شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه لرستان ازلحاظ جذب در پذیرش جزء استان‌های ممتاز کشور است، گفت: این بدین معنی است که متقاضی وجود دارد اما ازلحاظ ظرفیت پذیرش باوجود پیشرفت خوبی که در این سال‌ها استان داشته است هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده و باید تلاش کنیم و امیدواریم این پروژه‌ها سبب پیشرفت این فضا باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور در رابطه با اعتبارات استان در زمینهٔ حوزه‌های علمیه، بیان کرد: در سال گذشته چیزی حدود 700 میلیون تومان باید تأمین می‌شد که کامل نشد و اعتباری که در سال گذشته تکمیلی استان بود بخشی از آن تأمین شد.

وی عنوان کرد: اعتبارات این بخش در استان در سال 94 بیش از یک میلیارد است که باید با تعامل استانداری انجام شود، بخشی از این اعتبارات که حدود 10 درصد است مربوط به مرکز خدمات و 90 درصد بین حوزه خواهران و برادران تقسیم می‌شود.

جمشیدی بابیان اینکه نمایندگان مجلس نیز از ماده 180 می‌توانند بخشی از این هزینه‌های حوزه‌های علمیه را تأمین کنند، گفت: نمایندگان می‌توانند با ماده 180 ارتقاء شاخص‌ها و مکان‌های توسعه‌نیافته را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: سهم ماده 180 در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان برای هر نماینده بوده و مسلماً امسال این مقدار افزایش پیدا می‌کند ما نیز امیدواریم پیشنهاد به استانداری بدهند تا ارتقاء این شاخص‌ها داده شود تا منابع حوزه‌های علمیه خواهران را نیز در پی داشته باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تعداد حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور گفت: در سطح کشور 70 هزار طلبه خواهر در 457 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این تعداد طلبه حدود 10 هزار طلبه خواهر دیگر در شبکه تبلیغی فعالیت دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار