توزیع بیش از یک میلیون اصله نهال

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بین 60 تا 70 درصد مساحت استان به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد.
کد خبر: ۳۷۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛ مراد شیخ ویسی گفت: امسال یک میلیون و 500 هزار اصله نهال از گونه‌های مثمر در ایام هفته منابع طبیعی در بین هم استانی ها توزیع خواهد شد.

 وی  با بیان اینکه حفظ، اصلاح و احیای منابع طبیعی و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی را در برنامه داریم، اظهار کرد: مجموعه منابع طبیعی به تنهایی از عهده حفاظت و حراست از منابع طبیعی برنمی‌آید و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مشارکت مردم و دیگر نهادها است.
 
شیخ ویسی تاکید کرد: عوامل تخریب چه انسانی و چه غیر انسانی زیاد هستند و مجموعه منابع طبیعی به تنهایی از عهده حفاظت و حراست از آن برنمی‌آید و نیاز به مشارکت دیگر بخش ها  و نهادها و مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد مساحت استان به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد، افزود: مجموعه منابع طبیعی حفاظت مشارکتی را در دستور کار خود قرار داده و در تلاش است تا حفاظت از منابع طبیعی را به خود مردم واگذار کند.
 
شیخ ویسی درادامه گفت: حدود 80 هزار خانوار بهره‌بردار با پروانه چرا در استان داریم که اگر حفاظت و حراست و جلوگیری ازتخریب منابع طبیعی به عهده آنها باشد، خواهیم توانست به حفاظت بیشتر از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی امیدوار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نهایی شدن راه اندازی صندوق توسعه منابع طبیعی در استان افزود: تاکنون حدود هشت هزار نفر به عضویت این صندوق درآمده‌اند. 

شیخ ویسی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و کمک به توانمندسازی جوامع محلی را از اهداف راه اندازی این صندوق عنوان و ابراز امیدواری کرد: این  صندوق بتواند به اهداف خود برسد.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  اشاره‌ای هم به در برنامه بودن جنگل‌کاری مشارکتی داشت و افزود: توجه به این مقوله خواهد توانست توسعه فضای جنگلی را در استان به دنبال داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار