ایران در رشد مصرف برق دنیا سوم است

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: استراتژی کاملا مدون و رو به جلو می‌تواند به توسعه نیروگاه‌ها برای افزایش انرژی مورد نیاز کمک کند.
کد خبر: ۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 20 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، رسول موسی الرضایی امروز (سه شنبه)  در همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی که به همت شرکت پرشیان فولاد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود آب، مسائل زیست محیطی و ظرفیت 50 درصدی سوخت در زمستان 93،  نیروگاه شهید محمد منتظری با مدیریت صحیح  این دوران را سپری کرد.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی مصرف برق در کشور، اضافه کرد: ایران در رشد مصرف انرژی پس از کشورهای چین وکره جنوبی در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

موسی الرضایی، ایران را کشوری در حال توسعه دانست، ادامه داد: استراتژی کاملا مدون و رو به جلو می‌تواند به توسعه نیروگاه‌ها برای افزایش انرژی مورد نیاز کمک کند. در این راستا یکی از راهکارهای توسعه که در کشورهای دنیا به کار گرفته می‌شود، استفاده از انرژی‌های پاک و ارزان قیمت مانند راهکار توسعه انرژی هسته‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش نرخ تعرفه صنعت برق، تامین کسری تفاوت فروش انرژی توسط دولت و همچنین استقراض از منابع خارجی فروش و جلب مشارکت بخش خصوصی از جمله راه‌های سرمایه گذاری در این زمینه است.

به گزارش ایسنا؛ پنجمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی به همت شرکت پرشیان فولاد  اصفهان در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان از تاریخ 29 تا 30 اردیبهشت در حال برگزاری است.

همچنین این همایش تخصصی به منظور بررسی نیازمندی های نیروگاهی کشور با ارایه مقالات برجسته، تمرکز با هدف هم افزایی در جهت حل مشکلات نیروگاهی ، پاسخ به سوالات با تشکل سازندگان، کاربران پژوهشگران و فناوران و تجلیل از سازندگان برتر کشور به همراه  کارگاه های آموزشی و نمایشگاه تخصصی در حال برگزاری است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار