سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان:

اعلام آمادگی آموزش پرورش لرستان در اجرای هرچه بهتر جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی

این جشنواره در راستای سیاست توسعه عدالت آموزشی در دولت تدبیرو امید اجرا می شود تا دسترسی استعدادهای ورزشی به امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی تسهیل گردد
کد خبر: ۳۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 15 January 2017
 
به گزارش خبرگزاری تابناک لر ستان؛خدانظر دریکوند با اشاره به مشارکت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در اجرای این جشنواره افزود : آموزش و پرورش با رویکرد استعداد یابی و تقویت ورزش های همگانی تلاش می کند تا فرهنگ ورزش و تندرستی را در بین دانش آموزان نهادینه کند . 
 
  دریکوند تاکید کرد : استعدادیابی  مسئله ای مهم و اساسی است که احساس می شود تا کنون در سطح جامعه مغفول مانده و آن طور که بایدو شاید  روی آن تمرکز نشده است .   وی تصریح کرد : اگر کار استعدادیابی به درستی صورت گیرد ، شناسایی و هدایت استعداد های ورزشی برای حضور در میادین ملی و بین المللی و تقویت ورزش قهرمانی آسان تر خواهد بود .
 
دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا این طرح به خوبی اجرا شود .
 
وی در ادامه تاکید کرد : اداره کل ورزش  و جوانان باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشته باشد تا دانش آموزان در این 3روز به راحتی در این جشنواره شرکت کنند .
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان هم  جامعه هدف این جشنواره را دانش آموزان 8تا 14سال ذکر کرد و گفت : با توجه به اینکه جامعه هدف این جشنواره در سنین دانش آموزی قرار گرفته ، مشارکت و مساعدت آموزش و پرورش بسیار تعیین کننده است .
علی یاور عزیز پور افزود :   طرح استعدادیابی در گذشته یا به خوبی اجرا نشده و یا دانش آموزان و استعداد های ورزشی  به مراکز تخصصی استعدادیابی دسترسی لازم را نداشته اند .
 
وی خاطر نشان کرد :  این جشنواره در راستای سیاست توسعه عدالت آموزشی  در دولت تدبیرو امید اجرا می شود تا دسترسی استعدادهای ورزشی به امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی تسهیل گردد .
 
عزیز پور ادامه داد : در مدت 2هفته ای که از آغاز اجرای این جشنواره می گذرد لرستان عملکرد مطلوبی داشته ، ولی نباید به این میزان ، قانع بود و باید برای دسترسی به تمامی  اهداف  از پیش تعیین شده  با سرعت بیشتری گام برداشت  . وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دبیران تربیت بدنی گردیدو افزود : دبیران تربیت بدنی باید به دانش آموزان و خانواده ها آموزش دهند تا بتوانند در این جشنواره شرکت و استعداد ورزشی خود را بسنجند .
 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هم به تازه تاسیس بودن معاونت تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت : در این 4سال با وجود تنگناهای مالی و اعتباری  توفیقات بسیار خوبی در عرصه های ورزشی  کسب شده که از آن جمله می توان به کسب 62مدال در سال 93 و 62مدال در سال 94اشاره کرد .
 
فرید بهرامی به شرکت 127هزار دانش آموز در طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و 66هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی اشاره کرد و افزود :  دانش آموزان ورزش کار لرستانی در ورزش های پایه مانند دو ومیدانی و ژیمناستیک  مقام های بسیار خوبی کسب کرده اند که نشان از استعدادو ظرفیت ورزشی لرستان دارد .
دیناروند معاون  اداره کل ورزش و جوانان هم به  تهیه و توزیع پوستر  و بروشورهای جشنواره و تهیه کلیپ های جشنواره همگانی  استعدایابی ورزشی  اشاره کرد و گفت : مشارکت ، همراهی و هم افزایی   خانواده ها و دبیران تربیت بدنی در اجرای مناسب جشنواره تعیین کننده خواهد بود. 
 
در ادامه تعدادی از روسای هیات های ورزشی به ارائه دیدگاهها و انتظارات خود از آموزش و پرورش پرداختند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار