بدلیل فرسودگی شبکه انتقال؛

33 درصد آب آشامیدنی روستایی چهارمحال و بختیاری هدر می رود

تابناک چهارمحال وبختیاری - مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال وبختیاری گفت: بدلیل فرسودگی 700 کیلومتر شبکه انتقال 33 درصد آب آشامیدنی روستایی این استان هدر می رود.
کد خبر: ۳۵۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 12 January 2017
به گزارش تابناک-  تورج احمد پور تعداد مشترکان آب و فاضلاب در مناطق روستایی استان را 85 هزارمشترک برآورد کرد و اظهار کرد: تعداد 775 روستا با جمعیتی بیش از 350 هزار نفر در این خطه، 517 روستای دارای بالای 20 خانوار زیر پوشش و خدمات شبکه آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارد.

وی طول شبکه آب و فاضلاب روستایی استان را بیش از یکهزار و 200 کیلومتر ذکر کرد و گفت: سالانه به طور متوسط 23 میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب روستایی برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال وبختیاری توسعه و تعویض شبکه فرسوده آب روستایی 110 کیلومتر در 2 سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان مناطق روستایی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

احمدپور افزود: در صورت تامین اعتبار عملیات بازسازی و تعمیر مابقی شبکه آب فرسوده مناطق روستایی با در نظر گرفتن اولویت کارشناسی انجام خواهد گرفت.

وی تعداد مجتمع های تامین آب مناطق روستایی استان را 16 مجتمع اعلام کرد و توضیح داد: 31 روستا در استان از طریق رونآب ها و چشمه به صورت مجتمع تامین می شود.

استان چهارمحال و بختیاری 900 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 40 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار