اتصال شورای حل اختلاف استان یزد به سیستم مدیریت پرونده

کد خبر: ۳۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 07 January 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد  از اتصال کامل شورای حل اختلاف استان یزد به سیستم مدیریت پرونده(cms) خبر داد.

حجت اسدی با بیان این مطلب افزود : استان یزد از جمله استان های پیشگام در این زمینه است که تمام شعب شورای حل اختلاف استان را با تجهیز کامل ، به سیستم مدیریت پرونده وصل کرده است و تمام پرونده های وارده به شورا نیز زین پس با ثبت در این سیستم مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد : با این اقدام آراء و ابلاغ اوراق قضایی شوراها نیز از طریق ابلاغ الکترونیک قابل ارسال است و افراد دارای پرونده در شوراها نیز باید شناسه دریافت ابلاغ الکترونیک را دارا باشند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه ، روند رسیدگی سرعت یافته و امکان گزارش گیری لحظه‌ای در خصوص عملکرد کلیه شعب فراهم می‌شود ، اظهار داشت : سیاست قوه قضائیه بر کیفی سازی شوراهاست و با این امکان و استفاده از سیستم مدیریت پرونده ، تحقق این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد : با تجهیز کامل شوراها تمام مکاتبات اداری نیز در بستر اتوماسیون اداری انجام می گیرد و این امر نیز کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت و انجام امور با سرعت بیشتر را در پی دارد.  

اسدی به هزینه های انجام شده برای تجهیز شوراهای حل اختلاف استان اشاره کرد و بیان داشت : هزینه های انجام شده پس از صرفه جویی در وقت ، انرژی و نیروی انسانی جبران می شود و ولی انتظار است مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه از معاونت های شوراهای حل اختلاف استان ها حمایت بیشتری داشته و بخشی از هزینه های تجهیزاتی را جبران نماید.

شایان ذکر است هزینه های تجهیز شوراهای حل اختلاف استان یزد به سیستم رایانه و اتصال به سیستم مدیریت پرونده (سمپ ) از محل بودجه های خاص در اختیار رئیس کل دادگستری استان تأمین شده است.
میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار