مختومه شدن 33 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان یزد

کد خبر: ۳۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 04 January 2017

به گزارش تابناک یزد،معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: در هشت ماهه نخست امسال 33 هزار و 678 پرونده به شورای حل اختلاف وارد و 33 هزار و 77 پرونده مختومه شده است.

 محمدرضا حداد افزود:  در استان 89 شعبه حل اختلاف فعال است که 66 شعبه آن شهری 26 شعبه نیز روستایی است و در تقسیم بندی شعب صلحی و حکمی 42 شعبه  صلحی و 47 شعبه  نیز  حکمی می باشد

وی گفت:در حال حاضر 505 نفر در شورای حل اختلاف استان عضویت افتخاری دارند که 300 نفر آنان را اعضای اصلی و علی البدل تشکیل می دهند و 108 نفر را کادر دبیرخانه و 97 نفر نیز در دیگر قسمت ها از جمله اجرای احکام و واحد ابلاغ مشغول به خدمت می باشند .

حداداشاره کرد: در قانون جدید به کیفی سازی کار شورا اهمیت ویژه ای داده شده است و باید با استفاده از افراد دارای مدارک و مدارج علمی همچون مددکاران اجتماعی ، روانشناسان در کنار معتمدان محلی برای ارتقاء و تقویت ایجاد صلح و سازش فعالیت شورا را در یک بستر اثر گذار و ماندگار هدایت کرد.

معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل اختلاف یزد افزود: در یزد سعی شده با استفاده از با سابقه ترین افراد در شورای حل اختلاف و همچنین جذب افراد جدید با توانمندی علمی بالا شعب صلحی کارآمدی را در جهت صلح و سازش و کسب رضایت شاکیان و همچنین ترویج این فرهنگ حسنه تشکیل داد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار