مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت گندم در سطح ۱۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین پایان یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اتمام زمان کشت محصولات پاییزه ؛ عملیات کشت پاییزه گندم آبی و دیم درسطح ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به پایان رسید.
کد خبر: ۳۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 22 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فرزاد خوش اخلاق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بیش از  ۴۸ هزار و ۹۳۴ هکتار از ارارضی کشاورزی استان  به کشت گندم آبی و ۹۲ هزار و ۶۷۱ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی  آینده بیش از  ۳۲۰ هزار تن گندم آبی و دیم  از اراضی کشاورزی استان برداشت شود.

خوش اخلاق اظهار داشت: بر اساس برنامه اجرایی گندم استان و در راستای بحث اقتصاد مقاومتی سطوح زیر کشت گندم آبی  ۵۱ هزار و ۴۰۰ هکتار و گندم دیم ۸۳ هزار و ۹۷۹ هکتار تعیین شده است.

وی بیشترین سطوح کشت شده گندم آبی را در شهرستان آبیک با سطح زیر کشت ۱۵ هزار هکتار و گندم دیم را در شهرستان آوج  با ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار ذکر کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس هماهنگیهای انجام شده تاکنون سطحی معادل ۱۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم دیم توسط کشاورزان استان بیمه شده است.

خوش اخلاق اضافه کرد: بر طبق هماهنگیهای انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در راستای ارائه خدمات بیشتر به کشاورزان و زارعین، مدت بیمه محصولات زراعی پاییزه تا ۱۵ دی ماه سالجاری تمدید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار