توسعه سواحل مکران طبق سیاست‌های ابلاغی در اولویت است

سخنگوی دولت با بیان اینکه موضوع توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در اولویت قرار دارد، گفت: رسیدگی به موضوع توسعه سواحل دیگر کشور نیز در دستور کار است.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 19 December 2016

به گزارش فارس محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد مربوط به ماده 2 لایحه برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: دلیل در اولویت بودن توسعه سواحل مکران سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را مطالبه می‌کنند که برنامه‌ها و لوایح باید بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم شود و دولت نیز این کار را انجام می‌دهد و بر اساس این سیاست‌ها توسعه سواحل مکران در اولویت است.

نوبخت در پایان با بیان اینکه البته رسیدگی به موضوع توسعه سواحل دیگر کشور نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: اما بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب است، توسعه سواحل مکران از اولویت‌هاست.

وی همچنین گفت: اولویت‌های دولت در برنامه ششم توسعه در 4 سرفصل مسائل راهبردی، مسائل مکان‌محور، پیشرانهای اقتصاد و مباحث کلان کشور ارائه شده بود.

نوبخت با بیان اینکه از نظر برنامه‌ریزان عمدتاً بحث بهبود فضای کسب و کار مسئله مهمی است، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال باید بحث تأمین مالی را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نصریح کرد: حاضر نیستیم انسان‌ها را زیر چرخ‌دنده‌های ماشین توسعه لِه کنیم، توسعه‌ای که نتواند فاصله طبقاتی و ضریب جینی را کاهش دهد، مورد قبول دولت و نظام نیست، به همین علت ما بحث توجه به فقرا و محرومین را در این لایحه ارائه کردیم.

نوبخت در پایان با اشاره به مطرح شدن بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و بیمه‌های تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: مطرح شدن این موضوع باعث می‌شود تا از اهمیت موضوع اشتغال کاسته شده و دولت نتواند به صورت لازم به این موضوع رسیدگی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار