بازدید شهردار و اعضای شورای شهرستان هریس از عینالی

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان؛ بخش مرکزی؛ شورای شهر؛ شهردار و فرهنگیان، اساتید و معلمان مدارس هریس با حضور در تفرجگاه عینالی از نزدیک با روند توسعه آن آشنا شدند.
کد خبر: ۳۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 11 May 2015

محرم فرزانه رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر هریس در نشست صمیمانه ای که با دکتر مسعود برزگر جلالی مدیرعامل سازمان توسعه وعمران عون بن علی برگزار شد گفت: دکترجلالی از شخصیت های خدوم، تأثیر گذار و تصمیم ساز استان ماست و ما امروز مفتخریم که درحضور یکی از مدیران لایق هستیم.

محرم فرزانه اضافه کرد: کوه تاریخی عینالی با ارتفاع 1920 از سطح دریا به عنوان بام تبریز معروف است و هریس با ارتفاع 2000 متر از سطح دریا به عنوان بام استان آذربایجان شرقی شناخته می شود و عزیزان همراه، سلام بام آذربایجان را به بام مرکز استان آورده اند و با شعار «سلام بام آذربایجان به بام مرکز استان » به اینجا آمده اند تا بگویند در همین شهر یعنی تبریز و در گورستان سرخاب تبریز مزار حضرت بابا حسن، بابای هفتاد بابا واقع است. آمده ایم بگوییم مشروطه را مشهور است که دوتفنگ، یک کلاه و سه حنجره نجات داد تفنگ ستارخان و باقرخان؛ حنجره ابوالمله یعنی کوزه کنانی و از حنجره میرزا جواد ناطق که بگذریم دو حنجره تعلق به هریس داشتند یکی شهید شیخ سلیم هریسی بود که به همراه ثقه الاسلام به دار آویخته شد و دیگری آیت الله میرزا حسین واعظ آرباتانی.

دکتر برزگر جلالی در این نشست اظهار داشت: هریس برخلاف گذشته و سوابقش چهره محرومیت به خود گرفته است که یکی از مهمترین آنها بن بست جشغرافیایی است و باید زیرساخت های فرهنگی را در این شهرستان فراهم نمود.

مدیرعامل سازمان توسعه وعمران عون بن علی ضمن اشاره به پروژه های مشارکتی تاکید کرد: شما می توانید با هدایت سرمایه گذاران هریسی بخصوص آنهایی که مقیم تهران و یا تبریزند در پروژه های مشارکتی تفرجگاه عینالی نقش ایفا کنید.

وی گفت: برای معرفی محصولات شهرستان هریس و فرش آن ما می توانیم زمین در اختیارتان بگذاریم، شورا و شهرداری هریس می توانند قدم جلو بگذارند و در عینالی نمایشگاه دائمی احداث نمایند. کمک می کنیم تا هفته فرهنگی  شورا و شهرداری هریس نیز در این تفرجگاه برگزار گردد. 

بهاری شهردار هریس نیز در این جلسه با استقبال از پیشنهاد دکتر برزگر جلالی گفت: حسن این است که پا به پای تبریز اطرافش هم توسعه یابد و این همان توسعه متوازن و سیستماتیک است.

هدایت سرمایه گذاران هریسی برای سرمایه گذاری در تفرجگاه عینالی، احداث نمایشگاه دائمی برای معرفی محصولات و جاذبه های گردشگری شهرستان هریس و برگزاری هفته فرهنگی در تفرجگاه عینالی از مهمترین توافقات این نشست بود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار