شهدا مظهر از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران هستند

روحانی مستقر در امام زاده ابراهیم (ع) طاقبستان کرمانشاه، از شهدا به عنوان مظهر خودگذشتگی و استقامت ملت ایران یاد کرد که با نثار خون پاک خود استقلال و عزت امروز را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۳۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یزدان عزیزی روز شنبه در یادواره شهدای پایگاه اسوه کشوری شهید همت اظهار کرد: شهدای عزیز با تاسی از حضرت سیدالشهدا (ع) جان فدا کردند تا اسلام و قرآن زنده بماند.
وی با بیان اینکه هیچ زبانی نمی تواند اهمیت کار شهدا را توصیف کند، گفت: بهترین وصف در مورد این افراد را خداوند در قرآن بیان کرده و می فرماید شهدا را مرده نپندارید، چرا که آن ها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
حجت الاسلام عزیزی افزود: همین تعبیر و یاد کردن شهدا در قرآن به خوبی اهمیت کار آن ها را در نزد پروردگار متعال اثبات می کند و خوشا به حال آن هایی که رخت شهادت به تن کرده و رستگار شدند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: شهدای اسلام و انقلاب یک قدم جلوتر از مردم زمان خود حرکت می کردند، آن ها با نثار جان پاک خود در واقع با خدا معامله کردند و بدون شک هرکسی هم که با پروردگار جهانیان معامله کند چیزی جز پیروزی نصیبش نمی شود.
وی با بیان اینکه شهدا ستارگان درخشان آسمان کشور هستند که راه و صراط مستقیم را به همه نشان داده اند، گفت: هرکسی مسیر شهدا را ادامه دهد هم در دنیا و هم در آخرت رستگار خواهد بود.
حجت الاسلام عزیزی در پایان بر پاسداشت خون شهدا و تکریم خانواده های آنان نیز تاکید کرد و گفت: احترام خانواده های مکرم شهدا بر همگان واجب و ضروری است.
در ادامه مراسم، مدحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با مداحی یاد و خاطره شهدا؛ بخصوص شهدای مدافع حرم را گرامی داشتند.
تقدیر از خانواده های شهیدان 'عبدالرضا زنگنه'، 'حمیدرضا کرکوک نشین'، 'محمدعلی رحیمی' و 'عباس فشی' و همچنین تجلیل از جانباز 'فرامرز نعمتی' از دیگر برنامه های این یادواره بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار