ایجاد قرارگاههای پیشرفت وآبادانی در استان یزد

کد خبر: ۳۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 01 December 2016
به گزارش تابناک یزد،قرارگاه پیشرفت وآبادانی در سه شهرستان استان یزد ایجاد می شود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: با توجه به ضرورت تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه شهرستان یزد ایجاد می‌شود.
 
سید محمد میرقانعی افزود: : یکی از فعالیت‌هایی که در زمینه اردوهای جهادی در استان یزد انجام شد، فعالیت‌های ترویجی بوده که در این زمینه قعالیتهای خوبی در استان انجام شده است .

وی  برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی را از جمله فعالیت‌های ترویجی برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، اجرای طرح همگام با کشاورزی است که با همت  بسیج مهندسی کشاورزی استان در حال انجام است.
میرقانعی ،کمک در ایجاد مراکز پرورش بلدرچین و ماکیان، پرورش ماهی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی، کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی و کشت زعفران را از جمله اقدامات   در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان یزد  برشمرد .

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد همکاری و همراهی مسئولان شهرستانها در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های هجرت بودیم، عنوان کرد: متناسب با توان و ظرفیت شهرستانها، پیشنهاد شد که هر بخش، شهر یا شهرستانی بتواند برای شروع کار یک عرصه اقتصادی را به عنوان قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی آن شهرستان در نظر بگیرد.

میرقانعی اشاره کرد : در شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز و میبد، محصولات زردآلو، محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های کنجدی، خرما، زعفران، انار، پسته، لبنیات و زیلوبافی به عنوان محصول شاخص برای قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شد.

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را تلاش در راستای ایجاد قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی اعلام کرد  و گفت: در ارتباط با ایجاد این قرارگاه‌ها در سه شهرستان استان یزد، پیگیری‌های لازم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار