مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین:

کشف بیش از 1 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در قزوین

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین از کشف بیش از 1 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در سطح استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 19 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، یوسف جهانی پور مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین صبح امروز در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: کالاهای قاچاق ضربه مهلکی را به اقتصاد استان و کشور وارد می کند و تمامی دستگاه های ذیربط باید برای مقابله با آن وارد عمل شده و اهتمام جدی تری داشته باشند.
جهانی پور اضافه کرد: امسال همچنین یک میلیون و 78 هزار و 360 لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان کشف که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد 200 درصدی روبرو بوده است.
وی، عمده کالاهای قاچاق کشف شده در استان قزوین را لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان و یادآور شد: متاسفانه کشور ما یکی از پر مصرف کننده ترین کشورهای لوازم آرایشی بوده که 70درصد کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین به تعداد پرونده های تشکیل شده در خصوص کالای قاچاق اشاره و گفت: درحال حاضر از 169 فقره پرونده وارده در خصوص کالای قاچاق، 47 پرونده درحال پیگیری بوده است.
به گفته وی، توان خرید پائین مردم متاسفانه یکی از دلایل مهم روی آوردن آنان به استفاده از کالاهای قاچاق است که این مهم از سوی مسئولان ذیربط کشور باید به طور جدی مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ارائه مجوزها باید کمی سهل تر شود تا عرضه کنندکان به سمت فروش کالاهای قاچاق روی نیاورند، ادامه داد: اگر در این راه تولید کالاهای داخلی با کیفیت و با قیمیت مناسب عرضه شود علاوه بر افزایش سطح فروش داخلی، به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص نیز لبیک خواهیم گفت.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح سامانه انبارهای کالا در استان اشاره و گفت: مسئولان این بخش باید چنین مواردی را همواره مورد رصد خود قرار داده و با بررسی، ارائه گزارش و کد رهگیری درصدی از سهم کالاهای قاچاق جلوگیری شود.
جهانی پور افزود: به طور قطع امروز تعدادی از شرکت های صنعتی استان، به ویژه شرکت های تعطیل شده انبار تجمیع برخی کالاها قرار دارند که با بازرسی های مستمر می توان انگیزه آنها از این کار را جویا شد.
در ادامه این نشست، هر یک از مسئولان دستگاه های ذیربط مطالبی را در جهت مبارزه با کالاهای قاچاق ارائه کرد.
اعلام مشکلات دستگاه های مرتبط با نگهداری اجناس کالای قاچاق به دبیرخانه، بررسی وضعیت برخی واحدهای غیر فعال استفاده کننده از سوخت، ساماندهی دست فروشان خیابانی، ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و تشکیل جلسه آینده با حضور استاندار و مسئولان کشوری برای رفع مشکل انبار کالا در تهران از جمله مصوبات این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار