شهردار قم:

خط ۲ مترو بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد قم می‌کند

شهردار قم گفت: قریب به ۳ هزار میلیارد تومان با اجرای پروژه خط B مترو وارد قم خواهد شد که گشایش خوبی در شرایط فعلی شهر ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به برنامه‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری، گفت: پروژه مونوریل که در مراحل نهایی قرار داشته و با رفع برخی مشکلات و تضادهای موجود تکمیل خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه فاز نخست مترو نیز به طول قریب به پنج کیلومتر در حال تکمیل است، افزود: واگن‌های آن نیز در مرحله خریداری قرار دارد.

سقائیان نژاد به روند اجرای ایستگاه‌های فاز نخست مترو خط A اشاره و تصریح کرد: کمتر از یک کیلومتر از حفاری مکانیزه تونل مترو در خط نخست باقی مانده و ۶ ایستگاه فاز اول نیز در مرحله اجرا قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت تصمیم گیری برای اجرای خط B مترو، خاطرنشان کرد: خط B مترو در برنامه ریزی حمل و نقل درون شهر قم حذف نشده بود و به نوعی از دستور خارج بود که با کمک نمایندگان مجلس دوباره آن را در دستور کار قرار دادیم و بحث فاینانس آن را نیز در برنامه قرار گرفته است.

شهردار قم ادامه داد: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان با اجرای پروژه خط B مترو وارد قم خواهد شد که گشایش خوبی در شرایط فعلی شهر ایجاد خواهد کرد.

سقائیان نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم، ادامه داد: ۶۶۶ میلیارد تومان طلب‌های شهرداری با مصوبه مجلس تأمین خواهد شد و با این کار بخشی از بدهی‌های شهرداری تسویه می‌شود.

تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰ پروژه عمرانی تا پایان سال

شهردار قم با تاکید بر اینکه تشکیلات شهرداری انسجام خوبی پیدا کرده است، افزود: نیاز بود بازنگری در فعالیت‌ها و روند پیشبرد اهداف شهرداری صورت بگیرد تا هم مدیریت مالی صحیح تری داشته باشیم هم با اقتدار در فعالیت‌ها توان حرکت داشته باشیم.

وی با تأکید بر حرکت پروژه محور شهرداری در یک سال نخست فعالیت مدیریت جدید، بیان کرد: اولویت ما اتمام ۱۴ پروژه نیمه کاره شهر بود که امروز توانستیم با همکاری و هماهنگی درون سازمانی این تعهد را به شهروندان بدهیم که تا پایان سال ۹۵ تمام پروژه‌های نیمه کاره شهر به جز پروژه‌های کلانی چون مترو تکمیل شود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: پروژه مترو نیز در کشور پروژه‌ای ۳۰ ساله است که به صورت مرحله‌ای باید پیش رود و نیاز به زمان دارد و شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این بخش دارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های جدیدی که سال ۹۴ و ۹۵ هم شروع شده تا پایان سال تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: تا پایان سال قریب به ۳۰ پروژه مهم تحویل شهروندان می‌شود و امید داریم با این اقدام گشایشی خوبی در حوزه ترافیکی شهر ایجاد شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: پروژه‌های تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم، تقاطع مقداد، خیابان‌های شهید فهیمی، کارگر، ادامه بلوار جمهوری، رمپ و لوپ تونل غدیر، بلوار آیت‌الله بروجردی و روگذر میثم از جمله پروژه‌های نیمه کاره و جدیدی هستند که تا پایان سال به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و برای سال آینده پروژه‌های جدید تعریف می‌شوند تا پیشبرد اهداف و برنامه‌های شهری قم را داشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار