شرکت در سرشماری 95 برای توسعه ضروری است

استاندار اردبیل با تشریح نقش سرشماری در برنامه ریزی توسعه محور، از شهروندان و به ویژه خانوارهای غایب خواست در سرشماری نفوس و مسکن 95 مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 09 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد سرشماری استان اردبیل گفت: برخی از شهروندان به دلیل اشتغال در مشاغل حساس نسبت به مشارکت در مرحله اینترنتی سرشماری اقدام نکرده و در مرحله حضوری نیز در مواردی از ارائه اطلاعات خودداری می کنند که مسوولان این مجموعه ها باید نسبت به اقناع کارکنان خود اهتمام بیشتری داشته باشند.


وی افزود: همچنین برخی از افرادی عادی نیز همکاری لازم را با آمارگیران نداشتند در حالی که سرشماری محدود به اطلاعات نفوس و مسکن است و مسائل مالی ، درآمدی و جزییات شغل افراد مورد پرسش قرار نمی گیرد که شهروندان باید به این نکته توجه داشته و با ماموران سرشماری همکاری کنند.


استاندار اردبیل با اشاره به ثبت اطلاعات 60 درصد جمعیت استان بیان کرد: میانگین کشوری 65 درصد است و عقب ماندگی ها باید با تبلیغات بیشتر و ترغیب خانوارهای غایب به مشارکت در سرشماری به روش تلفنی در 10 روز باقی مانده جبران شود.


او گفت: این آمار برای کشور اهمیت ویژه ای دارد زیرا حتی در تقسیمات کشوری نیز به اطلاعات مرجع مرکز آمار ایران استناد می شود که از این سرشماری استخراج خواهد شد و از این رو شرکت همه اقشار مردم در سرشماری به ویژه در اردبیل و پارس آباد ضروری است.


خدابخش تشریح کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 جمعیت اردبیل کمتر از 500 هزار نفر و پارس آباد حدود 80 هزار نفر بود که در صورت مشارکت همه مردم ، ارائه اطلاعات درست و دقیق و تایید افزایش جمعیت اردبیل به بیش از 500 هزار نفر ، تعداد اعضای شورای اسلامی شهر به 11 نفر افزایش می یابد.


وی افزود: همچنین در صورت افزایش جمعیت پارس آباد مغان به بیش از 100 هزار نفر امکان تبدیل آن به فرمانداری ویژه بیش از پیش فراهم خواهد شد و از این رو باید همه دستگاه ها و مجموعه ها در سرشماری همکاری کنند تا پایان سرشماری 95 در این استان همزمان با سایر نقاط کشور 28 آبان ماه اعلام شود.


رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل نیز در این جلسه به میزان خانوارهای غایب اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان برابر میانگین کشوری است اما باید با جلب مشارکت مردم این میزان کاهش یابد و سرشماری همه جمعیت انجام شود.


داوود شایقی افزود: جمع آوری اطلاعات جمعیتی در شهرستان های گرمی ، پارس آباد و بیله سوار روند مناسبی دارد اما اردبیل ، نیر ، نمین و کوثر از میانگین عقب هستند و رده های آخر قرار دارند.


فرمانداران اردبیل ، نمین و سرعین نیز در ادامه جلسه دلیل عقب ماندگی این شهرستان ها در زمینه جمع آوری اطلاعات جمعیتی نسبت به میانگین کشوری را شرایط جوی نامساعد و بارش برف و بسته شدن راه های روستایی در روزهای آغازین سرشماری حضوری ذکر کرده و گفتند که پس از بهبود شرایط جوی روند جمع آوری اطلاعات جمعیتی سرشماری نفوس و مسکن سرعت گرفته است.


مشهدی حیدر نماینده و ناظر مرکز آمار ایران بر سرشماری استان اردبیل نیز با قدردانی از همکاری مردم استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 گفت: امید می رود سرشماری 28 آبان ماه در این استان نیز به پایان برسد زیرا گرچه امکان تمدید سرشماری برای 2 روز دیگر در برخی مناطق وجود دارد اما این امر می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.


وی افزود: برای قدردانی از تلاش آمارگیران مبلغی به صورت علی الحساب به آنها پرداخت خواهد شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
کدام توسعه ؟؟؟ 36 ماه است با اینگونه گفتار درمانیها وقت مردم را به هدر داده اید به جای فعال سازی راه آهن ، پتروشیمی و اینگونه طرحهای زیربنایی که توسعه واقعی را محقق میکنند فقط بفکر تکرار حرفهای نخ نما شده هستید
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار