8درصد خانوارهای خراسان شمالی تاکنون درسرشماری اینترنتی شرکت کرده اند

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر فرهنگ سازی در استفاده از اینترنت برای ثبت نام در سرشماری نفوس مسکن گفت: از زمان اجرای طرح تاکنون هشت درصد خانوارهای این استان در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.
کد خبر: ۳۱۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 10 October 2016
محمدرضا صالحی روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از دستگاه های دولتی، مدیران و آموزش و پرورش خواست تا این خصوص بیشتر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی داشته باشند.
وی افزود: انتظار داریم در سرشماری نفوس و مسکن در این استان به صورت اینترنتی مشارکت بیشتری را از مردم و مسئولان شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیشتر مدارس سطح استان دارای امکانات و خدمات اینترنتی هستند باید از این ظرفیت برای این زمینه استفاده شود تا در کشور از عملکرد خوبی برخوردار شویم.
وی با بیان اینکه بخش دستی کار سرشماری دارای هزینه زیادی است گفت: استفاده از سامانه اینترنتی نشانه رشد و توسعه هر منطقه ای است و از این نظر در سطح ملی نیز سنجیده خواهیم شد.
به گفته حسن نادری رییس سازمان و مدیریت برنامه ریزی خراسان شمالی براساس برنامه ریزی های انجام شده از 294 هزار خانوار این استان که شامل 160 هزار خانوار شهری و 134 هزار خانوار روستایی است سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام می گیرد.
این سرشماری توسط 252 مامور در سراسر استان انجام می گیرد و بر اساس پیش بینی های انجام شده هرمامور 250 خانوار را باید مورد سرشماری قرار دهد.
سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده است و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد.
پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به در خانه آنان مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.
از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه نیز سرشماری حضوری صورت می گیرد و احتمالا سه روز برای غایبان در نظر گرفته می شود.
خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.
پیش بینی شده است که در مرحله اول 40 درصد از مردم سرشماری شوند.
آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1390 انجام شد که براساس این سرشماری جمعیت استان خراسان شمالی 867 هزار نفر بود.
استان خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار