لزوم برندسازی محصولات آبزی چابهار و کنارک

فرماندار بندر کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه صدور محصولات و فرآورده های آبزیان جنوب استان به خارج از کشور باید این محصولات در بسته بندی های استاندارد و با برند خاص ایرانی صادر شود.
کد خبر: ۳۰۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 06 October 2016
بیژن بختیار به مناسبت هفته دامپزشکی در بازدید از اداره دامپزشکی کنارک با تبریک این هفته اظهار داشت: دامپزشکی نقش بسیار موثری در نظارت و تایید سلامت مواد غذایی به ویژه فرآورده های دریایی برروی سلامت جامعه دارد.
وی افزود: تولیدات مواد غذایی و فرآورده های آبزیان باید با کیفیت عالی و با نظارت و آزمایش های میکروبی و شیمیایی دامپزشکی به دست مصرف کنندگان در اقصی نقاط کشور برسد.
فرماندار کنارک همچنین خواستار هماهنگی بیشتر بین بخشی از سوی دستگاههای اجرایی در تولیدات صنایع شیلاتی در این شهرستان شد.
مدیر دامپزشکی کنارک نیز گفت: اداره دامپزشکی شهرستان اقدامات لازم در راستای مبارزه با بیماری مشترک انسان و دام، نظارت بر مراکز تولید و عمل آوری ماهی، میگو، کشتارگاههای دام و واحدهای مرغداری را انجام می دهد.
امجد رئیسی اظهار داشت: در شهرستان کنارک بیش از 30 واحد فعال تولیدی با نظارت اداره دامپزشکی شامل واحدهای تولیدی، بسته بندی و عمل آوری ماهی و میگو، کنسرو تن ماهی، پودر ماهی، کشتارگاه دام و مرغداری صنعتی فعالیت می کنند.
وی خاطر نشان نمود: پیش بینی می شود تا پایان سال 3 هزار تن ماهی با نظارت دامپزشکی از شهرستان کنارک به کشورهای آسیای شرقی و روسیه صادر شود.
وی تصریح کرد: این ماهی ها شامل یال اسبی، مرکب، گربه ماهی و سفره ماهی است که به این کشورها صادر می شود.
وی افزود: در 6 ماه نخست امسال 500 تن گوشت قرمز، هزار و 500 تن پودر ماهی و چهار هزار و 400 تن ماهی صنعتی شامل هور، گیدر و دور خطی با نظارت دامپزشکی به سراسر کشور ارسال شده است.
به گزارش ایرنا شهرستان بندری کنارک با 82 هزار نفر جمعیت دارای چهار دهستان، 2 شهر و 2 بخش در فاصله 45 کیلومتری غرب شهرستان چابهار و 630 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وجود 2 پایگاه نظامی دهم شکاری نیروی هوایی ارتش و پایگاه سوم نیروی دریایی، فرودگاه بین المللی، بزرگترین بندر صیادی کشور با هزار فروند شناور صیادی، دارا بودن بیشترین نوار ساحلی سیستان و بلوچستان با بیش از 200 کیلومتر و قطب صید تن ماهیان کشور از جمله ظرفیت ها و قابلیت های بندر کنارک است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار