شهردار قم مطرح کرد

حمایت شهرداری قم از پایان‌نامه‌های حوزه معماری و شهرسازی

شهردار قم گفت: شهرداری برای ارتقاء شاخص‌های مرتبط با معماری و شهرسازی شهر قم از تحقیقات و پایان‌نامه‌های علمی در این بخش حمایت می‌کند.
کد خبر: ۳۰۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ 03 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا سقائیان‌نژاد در دیدار پروفسور ژوآنی اسپالا معمار برجسته شهرسازی گفت: تلفیق بین سنت و مدرنیسم در کشورهایی مثل ایران یکی از مشکلات است.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ای که نسبت به بافت‌های فرسوده شهری قم وجود دارد با حضور کارشناسان معماری و شهرسازی این سازمان احیا شده و سعی در گسترش برنامه‌های این سازمان داریم.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: این سازمان احیای بافت‌های تاریخی را در دستور کار دارد و در جلسات مشترک با کارشناسان نیازها را در میان گذاشته و راهکارهای رفع مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به وجود بافت‌های تاریخی متعدد در قم، خطاب به پروفسور اسپالا خاطرنشان کرد: از ظرفیت کارشناسان برجسته‌ای هم چون شما در حوزه معماری و شهرسازی در قم استفاده خواهیم کرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به توجه شهرداری به مسایل زیست محیطی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز قم 15 مترمربع به ازای هر شهروند است و در برنامه پنج ساله قرار است به 30 متر برسد.

وی با اشاره به پیش بینی آب و پساب برای توسعه فضای سبز گفت: برنامه داریم سالانه 2.5 تا 3 مترمربع به سرانه فضای سبز شهر اضافه کنیم. به این ترتیب بین 350 تا 400 هکتار سالانه کاشت فضای سبز در شهر خواهیم داشت.

شهردار قم گفت: استاندارد فضای سبز قم حدود 30 مترمربع است که طی سال‌های آینده به آن می‌رسیم.

وی با تاکید بر حمایت از پایان نامه‌های حوزه معماری و شهرسازی قم اظهار کرد: همکاری مشترک با دانشگاه‌ها و ایجاد تعامل علمی بین قم و شهرهای پیشرفته را در حوزه معماری و شهرسازی در دستور کار داریم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه بین واقعیت و ایده آل‌ها باید معادله ساخت گفت: باید در شهر بین ایده آل‌ها و واقعیت‌ها تعادل برقرار کرد.

ژوآنی اسپالا معمار برجسته ایتالیایی گفت: حفظ آثار تاریخی موجود مسؤولیتی عمومی برای همه است و همه باید نسبت به این مساله توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: روند فعلی در خصوص بافت‌های سنتی نگهداری آنها نیست بلکه به روزرسانی و بازسازی است و باید به سمت حفظ این فضاها به شکل اولیه بود.

این معمار برجسته ایتالیایی با اشاره به ضعف شهر قم در زمینه فضای سبز گفت: باید به این فکر باشیم که قم را تبدیل به یک باغ بزرگ کنیم و این مساله به نفع همه شهروندان خواهد بود.

اسپالا به مشکل آب در قم اشاره و اظهار کرد: باید برای این مشکلات فکر کرد و زمینه‌ای برای توسعه فضاهای سبز در این شهر فراهم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار