آمادگی نروژ برای تولید مشترک ماهی سالمون در ایران

کد خبر: ۳۰۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 28 September 2016


وزیر شیلات نروژ از آمادگی کشورش برای تولید مشترک ماهی سالمون در ایران خبر داد و خواستار عملیاتی شدن این مهم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پرسنت برگ به همراه 100 کارشناس که ظهر امروز برای بازدید از ماهی‌سرای البرز به این استان سفر کرده است، ‌گفت: کشور نروژ آمادگی دارد تا در خصوص تولید مشترک ماهی سالمون با ایران همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و نروژ می‌توانند در این زمینه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند افزود: در این زمینه آمادگی داریم تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دامپزشکی ایران این مهم را عملیاتی کنیم.

وزیر شیلات نروژ خاطرنشان کرد: البته ایران برای کشور نروژ بازار بسیار خوبی دارد و ما نیز می‌توانیم ماهی سالمون را با کیفیت خودمان به ایران بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از تولیدکنندگان بزرگ آبزیان در آسیا است،‌ گفت: دراین راستا نروژ نیز سالانه 1.3 میلیون تن سالمون و قزل‌آلا تولید می‌کند.

پرسنت برگ در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت ماهی‌های قزل‌آلای تولیدی در ماهی‌سرا اشاره کرد و بیان داشت: در کشور نروژ سایز ماهی‌های قزل‌آلا بین 4 تا 5 کیلوگرم است، ولی در ایران سایزهای کوچکتری دارد که آن هم به این دلیل است که ماهی‌های نروژ برای غذای سوشی چینی استفاده می‌شود.

وزیر شیلات نروژ با بیان اینکه سالانه 3 درصد به تولیدات آبزیان کشور ما اضافه می‌شود، ‌گفت: ایران در تولید ماهی خیلی زودتر از نروژ آغاز به فعالیت کرده و ما می‌توانیم در خصوص انتقال تکنولوژی در این زمینه کمک‌های زیادی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار