یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی

یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل به مدت دو روز در روزهای 25 و 26 شهریور ماه در منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار» شهرستان نیر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 05 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، جابر اسدی در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: یازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان اردبیل با هدف معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل به مدت دو روز در 25 و 26 شهریور ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار» نیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی استان روزهای پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 شهریور از ساعت 10 صبح تا 20 شب است، افزود: برنامه‌های مختلف و متنوعی چون دعوت از چهره‌های برتر کشوری، اجرای موسیقی سنتی عاشیقلار، نمایش فولکلوریک اقوام ایرانی گروه هنری شالاکو، برنامه نمایشی طنز و ... در زمان برگزاری جشنواره تدارک دیده شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیر با اشاره به برپایی 50 غرفه پخت آش و غذاهای محلی برای 20 استان شامل استان‌های اردبیل، کردستان، تهران، اصفهان، مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام و ... در این جشنواره، یادآور شد: همچنین در 20 غرفه نیز صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

اسدی در پایان سخنان خود بیان کرد: در روز اختتامیه جشنواره به برترین غرفه، آشپز و آش و غذای محلی با داوری هیأت داوران ملی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار