شکوه جشن انقلاب در میان عشایر البرز

کد خبر: ۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 04 February 2015

عشایر استان البرز با برپایی جشن با شکوه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شادی و زیبایی خاصی به ایام الله دهه مبارک فجر بخشید.
عشایر که امام راحل (ره ) از آنان را ˈ ذخایر انقلابˈ نامیدند، امروز در البرز سرافراز، بهار انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و با آرمانهای خمینی کبیر(ره) ، شهدا و رهبری معظم انقلاب عهدی دوباره بستند.
روستای عشایری ˈگلدرهˈ شهرستان نظرآباد امروز شاهد جشنواره انقلاب در سه بخش فرهنگی ، ورزشی و سلامت بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت:عشایر از ارکان مهم تولید در کشورهستند و این قشر در تمام عرصه ها به ویژه حماسه های دفاع مقدس و تامین مواد غذایی مردم به خوبی نقش آفرینی کرده است.
به گزارش ايرنا عبدالرضا روشن نژاد افزود: در جشنواره عشایر استان البرز علاوه بر مسابقات بومی محلی ، غذاهای محلی و دستاوردهای تولیدی آنان جلوه گر شده است.
وی اظهار داشت: در جشن امروز عشایر استان البرز گرد هم آمدند تا بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
مدیرامور عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این آیین گفت: 860 خانوار عشایری با جمعیت چهارهزارو800 نفر درمناطق عشایری طالقان، نظرآباد ، کرج و ساوجبلاغ به صورت ییلاق و قشلاق زندگی می کنند.
علی نقدی افزود:عشایر البرز با داشتن 321 هزار راس دام شامل گوسفند و بزر، سالانه شش هزار و 800 تن شیر، سه هزار و 700 تن گوشت و سه هزار و 300 تن سایر محصولات دامی را تولید می کنند.
وی، تولید قارچ خوراکی، زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش ماهی را ازدیگر محصولات تولیدی عشایر استان البرز برشمرد.
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، جامعه عشایری از جمله عشایر البرز از امکا نات آموزشی ، درمانی ، تعاونی های خدماتی و ... برخوردار شده است و به همین دلیل نسبت به انقلاب و نظام احساس مسوولیت ویژه ای می کند.
در این جشنواره دستاوردهای تولیدی عشایر استان البرز در قالب محصولات مختلف به نمایش گذاشته شد و بانوان عشایر با تهیه غذاهای محلی ، پخت نان و شیرینی محلی و مردان ، کودکان ، نوجوانان و جوانان عشایر با برگزاری مسابقه های ورزشی و موسیقی محلی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
شهرستان نظرآباد در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار