مدیرکل بهزیستی قم:

بیکاری علت اصلی گرایش یافتن به سمت اعتیاد نیست

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بیکاری علت اصلی اعتیاد و بروز سایر ناهنجاری های اجتماعی نیست.
کد خبر: ۲۸۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 22 August 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: با پژوهش هایی که چند سال قبل در قم انجام شد، تنها 10 درصد از معتادان بیکار بودند و 90 درصد از آنها در حرفه ای اشتغال داشتند.

وی تصریح کرد: اگر برای یک فرد معتاد شغلی هم در نظر بگیریم، ولی حمایت های معنوی از آن نشود و با انجام مشاوره الگوی رفتاریش را دچار تغییر و تحول نکنیم، این شغل تضمین کننده پاکی او نیست.

سلیقه با اشاره به اعطای تسهیلات دولتی کم بهره 50 تا 150 میلیون ریالی به 450 تن از معتادان بهبود یافته در سال گذشته، خاطرنشان کرد: بهزیستی به ازای هر معتادی که در کمپ های ترک اعتیاد بستری می شود، تا سقف یک میلیون ریال یارانه پرداخت می کند.

وی با تاکید بر این که اعتیاد علل و عوامل مختلفی دارد، اذعان داشت: خانواده ها در دوره ترک و مداوا، با حمایت های خود نقش مهمی در بهبودی سریعتر معتاد ایفا می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که برخی از افراد با وجود داشتن مشاغل ثابت به دلیل مشکلات خانوادگی به سمت اعتیاد روی می آورند، افزود: با توجه به تجربه جهانی موجود در مورد مشاوره های اعتیاد ارائه خدمات در این زمینه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر معمولا افراد معتاد با حضور در دوره های دی . ان . ای تحت آموزش های خاص قرار گرفته و برای آنها کارتی نیز صادر می شود، ما نیز می توانیم با اضافه کردن برنامه های شاد و تفریحی تاثیر این دوره ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی با تاکید بر مشکل بیکاری معتادان اضافه کرد: یک فرد معتاد در صورت نداشتن یک شغل مشخص احتمالا مدتی پس از ترک به اعتیاد روی خواهد آورد و از آنجا که این فرد پس از بازگشت مجدد خود به اعتیاد آسیب پذیرتر از قبل می شود، باید برای حل این معضل راهکارهایی ارائه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به بحث ورزش های همگانی در کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد، از اعزام یک مربی به کمپ ترک اعتیاد قمرود خبر داد و افزود: تجهیز این کمپ ها به وسائل و امکانات ورزشی ضروری است.

حسن عابدی خاطرنشان کرد: هر فرد معتادی که به طور کامل بتواند پاکی و بهبودی خود را بدست آورد، ضمن ثبت نام در باشگاه های تخصصی، زمینه استفاده رایگان از امکانات ورزشی استان برای او فراهم می شود.

حجت الاسلام محمود طالبی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز با تاکید بر این که مشکل بیکاری معتادان بهبود یافته در استان حل شده است، افزود: هم اکنون هر معتادی که به طور کامل بهبودی پیدا کرده باشد، می تواند به حرفه و یا شغلی اشتغال پیدا کند.

هم چنین رئیس اتاق بازرگانی قم در این جلسه با اشاره به مشکلاتی که برای جذب سرمایه گذاران در قم وجود دارد، افزود: متاسفانه به دلیل موانعی که سد راه سرمایه گذاران قرار می گیرد، بیشتر آنها از تصمیم خود برای سرمایه گذاری در این استان منصرف می شوند.

ابوالفضل خاکی خاطرنشان کرد: در حالی که در کشورهای دیگر بهترین امکانات در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود، روند جذب سرمایه گذار در استان به کندی و سختی صورت می گیرد، از این رو ما باید در کنترل و مدیریت این متقاضیان دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم نمودن شرایط جهت اشتغال معتادان بهبود یافته خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و خانه صنعت استان برای هر گونه همکاری در این زمینه آمادگی دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار