وجود 1200 مسجد فعال در قزوین/ لزوم تقویت شاخصه‌های ارزیابی مساجد در جامعه

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از وجود یک هزار و 200 مسجد فعال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مسجد اظهار کرد: مسجد به عنوان پایگاه دین و عبودیت، منشأ برکات ماندگار است در همین راستا باید تلاش شود اقدامات و برنامه‌های متنوع در مساجد انجام شود تا مسجد به عنوان مسجد برتر شناخته شود.

وی با اشاره به تعریفی از مسجد برتر عنوان کرد: مسجد برتر مسجدی است که مجموعه ارکان آن با هماهنگی و هم‌افزایی سبب رشد و تعالی مسجد شوند که امام جماعت مسجد، هیأت امناء مسجد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات و خادمان مساجد ارکان یک مسجد را تشکیل می‌دهند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: باید تلاش شود ضمن اقامه نماز جماعت در مساجد اقدامات و برنامه‌های دیگری از قبیل جذب نوجوانان و جوانان برای حضور در نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری کلاس‌های تابستانی و مشارکت در امور عام‌المنفعه در زمینه تهیه جهیزیه و کمک ایتام انجام شود.

سروری با اشاره به شاخصه‌های ارزیابی مساجد تصریح کرد: ولایتمندی و پایبندی به نظام، حضور حداقل یک سال در مسجد برای ارکان مسجد، تعامل ارکان مسجد، داشتن مقبولیت و وجهه مناسب در بین مردم محله، وقت‌گذاری مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد و تعامل و همکاری با قشر خواهران از شاخصه‌های ارزیابی مسجد است.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های ارزیابی مساجد در انتخاب مسجد به عنوان مسجد برتر نقش بسزایی دارد که باید این شاخصه‌ها در مسجد تقویت شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: یک هزار و 200 مسجد فعال در این استان وجود دارد که از هر شهرستان استان قزوین تعداد 3 مسجد و 15 رکن مسجد برای حضور در جشنواره برترین‌های مسجد انتخاب شده‌اند.

گفتنی است، دو مسجد از یک هزار و 200 مسجد استان قزوین برای تقدیر و تجلیل برای سطح استان و سطح کشور انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار