معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

18 هزار خانه بهداشت در کشور خدمت ارایه می کنند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 18 هزار خانه بهداشت و سه هزار و 600 مرکز بهداشتی درمانی در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر کشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 11 August 2016
 علی اکبر سیاری در حاشیه بهره برداری از طرح های جامع سلامت گلستان در جمع خبرنگاران افزود: در سه سال اخیر حدود 2 هزار خانه بهداشت در کشور ساخته شده است که بیشتر آنها قبل از این استیجاری یا مراکز قدیمی بودند.

وی با اشاره به احداث و راه اندازی مراکز فوریت های پزشکی در روستاهای کشور، اظهار کرد: در مرحله نخست تا پایان امسال در 50 روستا مرکز فوریت های پزشکی ایجاد می شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: در این طرح 15 برنامه و 10 طرح تعیین شده است که یکی از برنامه ها تعمیر، تجهیز و بهبود استاندارد واحدهای ارایه خدمت و دیگری ساخت این واحدها در مکان هایی که از آن محروم هستند، می باشد.

 سیاری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های وزارت بهداشت، ساخت مراکز خدمات سلامت در کشور است،که ساختمان این مراکز به صورت دولتی ساخته و خدمات درمانی توسط بخش خصوصی ارایه می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: این مراکز خصوصی پس از برگزاری آزمون و آموزش به افراد راه اندازی می شود و بر کار این مراکز نظارت دولتی خواهیم داشت و حقوق و دستمزد پرسنل آن توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: این روش جدیدی است که از 2 سال قبل آغاز شده است و بیشتر در شهرهای اجرا می شود. 

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز گذشته برای شرکت در آیین بهره برداری از خانه های بهداشت و مراکز سلامت به استان گلستان سفر کرده بود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار