آذربایجان غربی 99هزار نفر بیکار دارد

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیشترین قشر بیکار استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
کد خبر: ۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 25 April 2015

صادق آهنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل عدم کارایی آموزش های دانشگاهی و مطابق نبودن رشته های تحصیلی آنان با نیاز روز جامعه، به رغم داشتن تحصیلات عالیه امکان فعالیت در بازار کار را ندارند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته های کامپیوتر، مکانیک، علوم انسانی و کشاورزی از جمله رشته هایی به شمار می روند که بیشتر از سایر رشته های دانشگاهی با معضل بیکاری مواجه هستند.

آهنگری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تبدیل دانش به مهارت و ایجاد انگیزه، کارآفرینی و کسب و کار و دانش، طرح کار ورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را در کشور اجرا می کند.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد: این دوره آموزشی توام با انجام کار در بنگاههای اقتصادی با طول دوره شش ماه تا 12 ماه خواهد بود.

آهنگری گفت: در راستای افزایش توانمندی بنگاههای اقتصادی و توسعه کارآفرینی به عنوان یک راهبرد اساسی، در سال گذشته کانون کار آفرینان استان تشکیل و پس از آن، برای دو مرکز مجوز خدمات مشاوره کار آفرینی صادر شد که این مراکز به عنوان کلینیک های عارضه یابی بنگاههای اقتصادی عمل می کنند.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی سیاست های اشتغال خود را بر اساس پرداخت وام های کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، فعال کردن واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند، رفع موانع تولید بنگاههای اقتصادی با همکاری مرکز مشاوره کار آفرینی، پرداخت سود و کارمزد و توانمند سازی کاریابی های داخلی و خارجی استان قرار داده است که امید می رود با عملی شدن آنها تحولی بزرگ در اشتغال بیکاران استان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شرکت های کاریابی استان به عنوان یکی از مراجع ثبت نام بیکاران در سال 93 پذیرای 16 هزار و 718 نفر بودند که از این تعداد، 14 هزار و 403 نفر به فرصت های شغلی اعلامی توسط کار فرمایان معرفی و همچنین هزار و 515 نفر نیز از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شده اند.

آذربایجان غربی با جمعیت سه میلیون و 100 هزار نفری، بیش از 99 هزار نفر بیکار در سطوح مختلف تحصیلی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار