سالن مخصوص هنرهای نمایشی در خراسان جنوبی وجود ندارد

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان اینکه سالنی مخصوص هنرهای نمایشی در استان وجود ندارد، گفت: سالن هایی که اکنون در استان در آن تئاتر تمرین و اجرا می‎‌شود همایشی است.
کد خبر: ۲۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 08 August 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علي شریفی ظهر امروز(18 مرداد) در نشست معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان انجمن های هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی منابع انسانی خوبی دارد اما از ان استفاده نمی شود، اظهار داشت: تولید آثار هنری نیازمند اعتبارات زیادی است که حمایت وزارتخانه را می طلبد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر استانی نیازمند اعتبار است، گفت: اعتبارات برای هر گروه نمایشی حداکثر 700 هزار تومان است که خیلی محدود است، لذا در استانها باید حمایت بیشتری از هنرهای نمایشی صورت گیرد.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان اینکه سالنی مخصوص هنرهای نمایشی در خراسان جنوبی وجود ندارد، افزود: سالن هایی که اکنون در استان در آن تئاتر تمرین و اجرا می‎‌شود همایشی است.

شریفی با اشاره به اینکه دفاتر انجمن های نمایشی خراسان جنوبی نیازمند تجهیز هستند و هیچ امکاناتی ندارند، گفت: تجهیزات سالن های ما استاندارد و مناسب نیستند.

وی گفت: بدلیل دور بودن از مرکز، هنرمندان استان نمی توانند از برنامه ها و کارگاههای مرکز استفاده کنند و چون تئاتر؛ هنر روز است و هنرمندان باید خودشان را بروز کنند، برپایی کارگاههایی با حضور استاتید برجسته و خوب، ضروری است.
 
شریفی برگزاری دوره های آموزش نیمه حضوری و حضوری و چاپ متون آثار هنرهای نمایشی استان را از دیگر خواسته های خود از معاون وزیر عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار