تابناک گزارش می دهد:

قیمت مرغ در بوکان از مرز 8 هزار تومان گذشت

در شهرستان بوکان قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفته و طی چند روز اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از مرز 8 هزار تومان گذشت و این شاید به دلیل ضعف دستگاه متولی نظارت بر بازار است.
کد خبر: ۲۶۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 31 July 2016

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ؛ اکنون که قیمت محصولی مانند مرغ که نقش ویژه در سبد کالایی خانوارها دارد در سایه بی‌نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان روز به روز اوج می‌گیرد و مسیر تند افزایشی را طی می‌کند.

قیمت مرغ در شهرستان بوکان روز به روز افزایش می‌یابد و مردم را در فشار اقتصادی قرار می‌دهد و مسؤولان مربوطه به جای چاره‌اندیشی آخر سر هم معلوم نیست که دلیل این افزایش قیمت چیست.

از طرف دیگر مرغداران هم نسبت به هزینه‌های تولید گله‌مند هستند، خلاصه آشفته بازاری است که هر کس به میل خود تصمیم می گیرد و عمل می‌کند و در این میان تنها مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه هستند که در تنگنا قرار می‌گیرند و باید چوب بی‌تدبیری مسؤولان مربوطه را بخورند.

اگر نهادی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان به درستی وظایف خود را انجام دهد و نظارت را به معنای واقعی کلمه انجام دهد دیگر این نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها در خصوص قیمت‌ها اتفاق نخواهد افتاد و مردم هم نگران و مضطرب نخواهند شد.

شرایط فعلی سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان در خصوص نظارت بر قیمت‌ها به مانند شهری بدون کلانتر می‌ماند که هر کس برای خود صاحب‌اختیار است و هر کاری دلش بخواهد انجام می‌دهد.

این بی‌برنامگی و آشفتگی در حالی است که اعتراض به افزایش قیمت مرغ در چند روز اخیر بارها از سوی مردم اعلام شده و دولتمردان بدون اعتنا به درد‌دل مردم، افزایش قیمت‌ها را منطقی ارزیابی می‌کنند.

البته مدیری که حقوق نجومی بگیرد هیچ وقت نمی‌تواند حال و وضع یک کارگر ساده را درک کند و تنها کاری که می‌تواند انجام بدهد آمار‌سازی دور از واقعیت و شعار دادن صرف است.

اکنون قشر متوسط و پایین جامعه روزهاست با فشار افزایش ناگهانی قیمت مرغ دست و پنجه نرم می‌کنند و گوش مسوولان هم به این صحبت ها بدهکار نیست.

به هر حال فشار اصلی اینگونه افزایش قیمت‌های ناگهانی و غیرطبیعی بر دوش قشر متوسط و ضعیف جامعه است، همان‌ها که امید به تدبیر دولت اعتدال داشتند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
سلام
چیزه عجیبی نیست تو تمام ئشهرها بالای 8000 تومان بود ولی الان شده 7500
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار