به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)

پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم (ع)

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصیت بی نظیر حضرت عبدالعظیم (ع) سبب شد تا اولاد ائمه (ع) به کشور ایران تشریف بیاورند و ایران مهد امام زادگان شود و این موضوع عاملی برای نشر و تثبیت مکتب اهل بیت (ع) در کشورمان شد.
کد خبر: ۲۶۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲ 21 July 2016
به گزارش تابناک قم، حضرت عبدالعظیم (ع) در سال 173 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود، پدر ایشان عبدالله بن علی و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس بود، حضرت عبدالعظیم (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد که از این جهت به حسنی شهرت یافته است.

پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم (ع)

حضرت عبدالعظیم (ع) محضر مبارک 7 امام معصوم را درک کرد

79 سال از عمر با برکت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با دوران امامت امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) مقارن بوده و محضر مبارک امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه (ع) و از چهره‌های محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت (ع) و پیروان آنان بود و در مسائل دین آگاه و به معارف مذهبی و احکام قرآن، شناخت و معرفت کاملی داشت.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مورد اعتماد اهل بیت (ع) بود

حضرت عبدالعظیم (ع) نزد اهل بیت (ع) از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار بود و مورد ستایس ائمه (ع) واقع شده است، افرادی که خدمت امام هادی (ع) می‌رسیدند و سؤال و مشکلی داشتند این امام همام آن‌ها را راهنمایی می‌کرد که از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سؤال بپرسند و ایشان را از دوستان حقیقی خود می‌دانستند.

آیت الله عسگر دیرباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: شخصیت متعالی و بی‌نظیر حضرت عبدالعظیم (ع) سبب شد تا اولاد ائمه (ع) به کشور ایران تشریف بیاورند و ایران مهد امامزادگان شود و این موضوع عاملی برای نشر و تثبیت مکتب اهل بیت (ع) در کشورمان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتقادت دینی حضرت عبدالعظیم (ع) را مورد تائید ائمه (ع) و بزرگان دینی بود، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)‌‌ از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) و یکی از صحابه امام هادی (ع) بودند که اعتقادات خود را به امام هادی (ع) عرضه کردند که این امام همام اعتقادات ایشان را تائید کردند که این موضوع امتیاز بزرگی برای وی است.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به آثار و برکات حضور حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همانند نگینی در تهران و شهر ری می‌درخشد که وجود ایشان سبب شد تا عالمان دینی زیادی وارد شهر ری شوند و به شهر عالم‌پروری تبدیل شود.

برابری ثواب زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با امام حسین (ع)

آیت الله دیرباز با اجر و پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) را بسیار بالا دانست و گفت: در بعضی از روایات داریم که اشخاصی که قصد سفر به کربلا داشتند ولی شرایط این سفر برای آن‌ها مهیا نبود به آن‌ها گفته شد که به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بروند چون ثواب زیارت حرم وی همانند امام حسین (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات و زحمات بی‌نظیر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در راستای نشر معارف اهل بیت (ع) عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) اهل خدمتگزاری به مردم بود و در راه نشر و تثبیت اعتقادات دینی جان ومال و موقعیت خود را فدا کرد.

خصوصیاتی اخلاقی، عرفانی، زهد، تقوا حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بی نظیر بود

آیت‌الله محسن غرویان نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  دارای خصوصیاتی اخلاقی، عرفانی، زهد، تقوا بود و دارای علم بی نظیری برخوردار بود، در کتب رجال این صفات برای ایشان نام برده شده و به عنوان شخصیت الگویی معرفی شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) محضر مبارک امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده بود و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اسلام خود را به امام هادی (ع) ارائه داد که این موضوع به معنای این نیست که وی مسائل اسلامی را بلد نبوده بلکه به این وسیله قصد داشت به شیعیان آموزش دهد که برای ارتقای اعتقادات خود اقدام کنند و همواره ادامه دهنده مسیر اهل بیت (ع) باشد.

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از گذشته محل پرورش علما و زهاد زیادی بوده است

آیت الله غرویان با اشاره به اینکه در کنار مزار و مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همواره حوزه‌های درسی برقرار بوده است، عنوان کرد: علمای بزرگی نظیر صاحب کتاب اصول  کافی یعنی مرحوم کلینی از همین منطقه ظهور کرده‌اند و مزار ایشان همیشه محل پرورش علما، زهاد و عبادت کنندگان  بوده است که همواره مورد توجه قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاهی که حضرت عبدالعظیم (ع) در میان شیعیان داشتند، عنوان کرد: وی در واقع از خاندان اهل بیت (ع) شمرده می‌شود و از این جهت مزار ایشان در شهر ری همیشه مورد توجه و احترام و تکریم شیعیان در طول تاریخ قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) در کتب روایی شیعه به عنوان یک راوی ثقه مطرح شده است و روایت‌هایی را از ائمه معصومین (ع) نقل کرده‌اند  در کتب رجال از او به عنوان یک شخصیت ثقه و مورد اعتماد یاد شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار