رفع موانع۷۳ واحد و طرح صنعتی درایلام

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از رفع موانع73 واحد و طرح صنعتی درایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 05 July 2016

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از رفع موانع73 واحد و طرح صنعتی درایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مرتضی دارایی با بیان این که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته، حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و برنامه های شرکت شهرک های صنعتی ایلام مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی استان برطرف می شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 92 درصد بنگاه های کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد ولی در مقابل سهم آنها از اشتغال 45 درصد است، افزود: لازم است بیشرین اهتمام و توجه به این صنایع شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: نبود سرمایه در گردش و نقدینگی، رکود و فقدان مواد اولیه از مهمترین مشکل های بنگاه‌های تولیدی است که می توان با تزریق کمک و سیاست‌های پولی انبساطی مناسب از جمله اعتبار و تسهیلات ارزان ‌قیمت در بلندمدت با بهره اندک بنگاه‌های مشکل دار و آسیب دیده را یاری کرد.

دارایی گفت: در همین راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به ریاست استاندار و معاونان وی به صورت هفتگی به منظور رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی نشست برگزار می کند که تاکنون 73 واحد و طرح صنعتی در استان را مورد بحث و کارشناسی قرار داده است.

وی افزود: در کنار این کارگروه دو کارگروه دیگر شامل کارگروه ایجاد رونق صنایع کوچک و متوسط و کمیته های بررسی درخواست تسهیلات بانکی در استان فعال شده که به درخواست واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات پس از نام نویسی در پایگاه بهین یاب رسیدگی می شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام اظهار کرد: نگاه مدیران دستگاه های اجرایی استان در دولت تدبیر و امید برای کمک به پویایی بخش صنعت و رونق کسب و کار در مقایسه با گذشته تفاوت کرده و امید می رود همگام با سایر مسئولان کشوری توجه و تمرکز خود را بر رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید معطوف کنند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار