ارتقای کیفیت خودرو در کشور صفر است

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خرابی خودرو چند‌روز پس از تولید را به دلیل عدم تمرکز بر ارتقای کیفیت عنوان کرد و گفت: چرا می توان از بازار آزاد قطعات با کیفیت تهیه کرد، اما کارخانه ها چنین توانی را ندارند، لذا این موضوع بیانگر ناکارآمدی مدیریت در کارخانه های خودروساز است.
کد خبر: ۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳ 03 February 2015

داریوش اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل، گفت: علی رغم تمام توجهات صورت گرفته به صنعت خودروسازی کشور، همچنان این صنعت از لحاظ کیفیت با مشکلات بسیاری مواجه است.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه خودروهای تولید شده در کارخانه های داخلی، در همان روزهای پس از تولید با مشکل مواجه می شوند و این موضوع به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: عدم پاسخگویی نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز نیز باعث تشدید این مشکلات شده و همواره نارضایتی مردم را به همراه دارد، به همین دلیل، مشخص است که تمرکز بر ارتقای کیفیت، نزدیک به صفر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عامل بروز این مشکلات را استفاده از قطعات یدکی بی کیفیت و عدم مدیریت استفاده از همین قطعات عنوان کرد و افزود: چرا زمانی که یک شخص به تعمیرگاه مراجعه می کند، از قطعات با کیفیت بهره مند می شود، اما در کارخانه از قطعات بی کیفیت اسفاده می شود؟ لذا این موضوع بیانگر ناکارآمدی مدیریت در کارخانه ها است.

اسماعیلی بیان کرد: مدیران شرکت های خودروساز باید برای ساخت خودرو از بهترین قطعات استفاده کنند و خرابی محصولات، تنها چند روز پس از تولید، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در خصوص کاهش تعداد واردکنندگان خودرو نیز اظهار کرد: واردات خودرو از سوی 35 شرکت، باعث ایجاد انحصار نمی شود و تعداد آنها بازهم قابل توجه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ساماندهی واردکنندگان باعث نظارت بیشتر مسئولان ذی ربط شده و در کل، جنبه های مثبتی دارد، البته بازهم امیدواریم که کاهش تعداد واردکنندگان صرفا با همین قصد باشد.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس تصریح کرد: البته این اقدام باید با تضمین وزارت صنعت مبنی بر عدم افزایش قیمت و رشد نظارت باشد تا ثمرات آن را در جامعه شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار