ساعت فعالیت مراکز اهدای خون هرمزگان در ماه رمضان اعلام شد

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: درماه مبارک رمضان برای رفاه حال روزه داران ، شب ها در بندرعباس از ساعت 19 تا 22 و 30 دقیقه ، در بندرلنگه از 20 و 30 دقیقه تا 24 و در شهرستان های میناب و قشم نیز از ساعت 20 و 30 دقیقه تا ساعت 23 خونگیری انجام می شود.
کد خبر: ۲۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 06 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ایمان زارعی دوشنبه به مناسبت ماه رمضان در خصوص اهدای خون توسط روزه داران استان افزود: ساعت کار مراکز خونگیری و پذیرش داوطلبان اهدای خون در ماه مبارک رمضان در روز نیز در پایگاه های انتقال خون استان ، بندرعباس ، بندرلنگه و میناب صبح ها از ساعت هشت تا 13 ظهر می باشد.

وی بیان داشت: به علت گرم بودن هوا به روزه داران توصیه می شود پس از افطار و صرف نوشیدنی های فراوان برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارکرد: اهدای خون در این ماه به ویژه برای اهداکنندگان روزه دار در ساعت های نخست صبح هیچ مشکلی به وجود نمی آورد و با استناد به فتوای مراجع تقلید نه تنها روزه را باطل نمی کند ، بلکه یک واجب کفایی است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان افزود : نیاز به خون در استان همیشگی است و امیدواریم مردم استان در ماه مبارک رمضان بویژه دو دهه نخست این ماه اهدای خون داشته باشند.

زارعی یادآورشد: سن بین 18 تا 60 سال ، وزن بالای 50 کیلو گرم و همراه داشتن کارت ملی از شرایط اهدای خون است.

در هرمزگان روزانه به 120 تا 150 واحد خون و فرآورده های خونی نیاز است .

بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی ، دیالیزی ، هموفیلی و بیمارانی که اعمال جراحی بزرگ قلب و پیوند کلیه دارند و نوزادان مبتلا به زردی نیز از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار