والیبال ایران فراتر از آسیا

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک - ونزوئلا را هم از پیش رو خود برداشت و صدر نشین شد.
کد خبر: ۲۴۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 05 June 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات ، روز هفتم و پایانی رقابت های والیبال انتخابی المپیک ریو 2016 امروز در سالن متروپالیتن شهر توکیو ژاپن با برد تیم ایران آغاز شد.
ایران فراتر از آسیا
در این رقابت ها تیم های ژاپن (میزبان) ، ایران ، استرالیا و چین (3 تیم برتر آسیا) ، فرانسه و لهستان (تیم های برتر اروپا) ، کانادا و مکزیک (تیم های دوم و سوم آمریکای شمالی - نورسکا) ونزوئلا و شیلی (تیم های دوم و سوم آمریکای جنوبی) تونس و الجزایر (از آفریقا) حضور یافتند که به صورت دوره ای رقابت کردند تا 3 تیم برتر مسابقات و نیز برترین تیم آسیایی به المپیک ریو صعود کنند.با توجه به اینکه تیم ایران از آسیا در میان 3 تیم برتر رقابت ها قرار گرفته است ، تیم چهارم از هر قاره ای مجوز صعود خواهد گرفت.نتیجه و برنامه ادامه روز هفتم به این شرح است : 
آخرین نتیجه دیروز :‌
ژاپن 1 - 3 کانادا 
* روز هفتم و پایانی - یکشنبه 16 خرداد : 
ایران 3 - 2 ونزوئلا (ست ها : 25 - 23 ، 27 - 29 ، 21 - 25 ، 25 - 18 و 15 - 8)
- در این دیدار که 2 ساعت و 13 دقیقه ادامه یافت ، در تیم ایران مجتبی میرزاجانپور با کسب 24 امتیاز ستاره اول میدان بود و در تیم ونزوئلا انریکه ریواس با 21 امتیاز پرتلاش ترین بازیکن تیم خود معرفی شد.
- تیم ایران پیش از این 3 - 0 استرالیا ، 3 - 2 کانادا و چین و 3 - 1 ژاپن و لهستان را شکست داد و 0 - 3 از فرانسه شکست خورد.
کانادا - چین 
استرالیا - لهستان 
فرانسه - ژاپن 
- در جدول تیم ایران (6 برد و یک باخت) با 15 امتیاز موقتا به صدر جدول صعود کرد و تیم های فرانسه (5 برد و یک باخت) با 15 و لهستان با 12 امتیاز دوم  و سوم هستند.هر 3 تیم مجوز قطعی صعود به المپیک ریو را کسب کردند.تیم های استرالیا و کانادا با 10 و چین با 8 امتیاز در رده های چهارم و ششم قرار گرفته اند و برای آخرین سهمیه صعود تلاش می کنند.تیم های ژاپن با 3 و ونزوئلا با 2 امتیاز در رده های هفتم و هشتم قرار گرفتند و از صعود بازماندند.
همچنین در دیگر رقابت مقدماتی المپیک ریو که همزمان در مکزیکوسیتی مکزیک آغاز شده است ، این نتایج به دست آمد : 
شیلی 3 - 0 تونس 
مکزیک 3 - 0 الجزایر 
تونس 3 - 1 الجزایر 
مکزیک 3 - 1 شیلی 
- تیم مکزیک با 6 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های شیلی و تونس با 3 و الجزایر بدون امتیاز دوم تا چهارم هستند.تیم برتر این رقابت ها به المپیک صعود می کند.
تا کنون تیم های برزیل (میزبان) ، آمریکا و ایتالیا (قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی) ، آرژانتین ، روسیه ، مصر ، کوبا ، ایران ، لهستان و فرانسه به المپیک ریو صعود کرده اند.
گروه بندی رقابت های والیبال بازی های المپیک نیز به این شرح است :
* گروه یک : برزیل ، ایتالیا ، آمریکا و فرانسه 
* گروه دو :‌ لهستان ، روسیه ، آرژانتین و ایران 
به هر گروه دو تیم دیگر اضافه خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار